Gå til innhold

piratkopiering?


Anbefalte innlegg

siden demoer ofte gir ett veldig utydelig bilde av spill laster jeg ned fullversjoner før jeg eventuelt kjøper spillet. jeg spiller bare orginaler, liker jeg ett nedlastet spillet så kjøper jeg det, liker jeg det ikke så sletter jeg det.

laster også ned spill jeg har kjøpt tidligere og har serial til og slikt, en cd koster ikke fem flate øre og produsere - men får jeg en liten ripe i ett spill jeg har kjøpt må jeg punge ut med flere hundre kroner for en ny.

piratkopiering er jo ett problem for spillutvilkerne, men det er deres problem, og det er jo ingen som gjør noe annet med det enn og lage en "piratkopieringssikker" program som blir hacket en time senere.

hadde spillutviklerne vært lure, så ville de hatt noe update greier som gjorde at du måtte oppdatere serialen på internett hver gang du åpnet spillet, dette er jo ikke noe problem for de som har bredbånd. de som ikke har bredbånd laster ikke ned så altfor mye. hadde det vært slik ville mesteparten av piratkopieringen gått bort, men jeg tviler på salget ville steget noe særlig.

i fremtiden kjøper vi serialer og laster ned spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-12 11:03, El_PoLLa skrev:

siden demoer ofte gir ett veldig utydelig bilde av spill laster jeg ned fullversjoner før jeg eventuelt kjøper spillet. jeg spiller bare orginaler, liker jeg ett nedlastet spillet så kjøper jeg det, liker jeg det ikke så sletter jeg det.


hm..? gir ikke en demo ganske tydelig bilde av spillet? personlig synes jeg demoer er perfekte, noe spillutviklerne også tenker på. de lager det slik at du får et bra innblikk i spillet, men ikke nokk, slik at du må kjøpe det.

 

ps. hvorfor laster du ned spill du har kjøpt?! hva med å ta en kopi?

 

denne tråden blir stengt, rekner jeg med. lykke til, Pizzabud

Lenke til kommentar

en demo kan være mye dårligere eller bedre enn hva spillet egentlig er, og jeg liker ikke spille satse på om ett spill er bra eller ikke, så da er det fint og kunne teste selve spillet og ikke en demo det er blitt brukt mere tid på enn selve spillet :smile:.

Lenke til kommentar

Ikke alle har oppkobling mot nett heller, så en stadig fornying av cd-key'en er en heller dårlig løsning. Sett ned prisene, så gidder ikke folk lete og vente på nedlasting.

(ja jeg vet de sier at prisene er høye pga all piratvirksomheten, men en plass må de begynne. Ikke tror jeg prisene virkelig hadde vært lavere med piratene ute av virksomhet heller...)

Lenke til kommentar

Jepp sant nok mr lura :smile:

En demo er jo som regel reele brett henter fra orginalspillet og dermed får man en meget god oversikt over hvordan spillet er ..

Så El_PoLLas unnskjyldning er dårlig når han rettferdigjør nedlasning av fullversjonen ..

 

Nei har man ikke bedre unnskjyldning kan man like godt la være og komme med unnskjyldninger og bare innrømme att man laste ned ulovlig.

 

Selv har jeg først spilt demoutgaven av de fleste fullversjonsspilla jeg har...

og aldri blitt skuffet overt fullversjonen...

 

 

Foresten Lura har enda ikke fått tak i demoen til:

 

The returning off the høytrykkspyler with the turbodyse :grin:

 

ett skikkelig bra "spill" i sommervarmen :lol:

 

 

 

 

 

_________________

The days of the Hammer...

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tracker på 2002-06-12 13:59 ]

Lenke til kommentar

Uten å anklage noen, her er noen eksempler på gode demoer:

 

* Operation Flashpoin 1985. Et singleplayer oppdrag hvor jeg kunne gå, løpe, kjøre og fly (med missions som ble laget av ivrige fans litt etter utgivelsen av demoen) hvor jeg ville på en enorm øy. Kjøpte spillet, og til dags dato har det vært mitt beste spillkjøp :smile: Per i dag er det både singleplayer og multiplayer demoer ute. Selv i dag, et år senere, er det topp underholdning, og nå skjer nye store ting for OFP i disse dager.

 

* MOHAA. Veldig god demo som viser spillets gang. Falt ikke i smak for meg som liker realistiske krigsspill. MOHAA har aldri vært realistisk p.g.a. Quake motoren, MEN det er heller ikke ment å være det, mer en spillefilm man aktivt tar del i. Saving Private Ryan på PCen, så å si.

 

* MS Monstertruck Madness. De spillene var veldig underholdende, og demoen(e) gode. Mer enn godt nok til å ta en avgjørelse, kjøpe eller ikke kjøpe.

 

* Superbike 2002 (eller hvor langt serien nå har kommet). Veldig bra grafikk og fartsopplevelse som gir magasug.

 

* C&C Renegade. Etter demoen kjøpte jeg spillet. Veldig moro i MP, og det visste selskapet, som slapp demoen som nettopp MP demo.

 

* Return to castle Wolfenstein. Igjen en forrykende morsom MP demo. Kjøpte ikke spillet da jeg ble fort lei demoen, men veldig mange elsker det.

 

* Serious Sam (enern, har ikke prøvd 2.). Kjøpte aldri (eller downloadet) spillet, men demoen var morsom og viste helt klart at det var mye godsaker i spillet.

 

* Global Operations. MP demo til og med. Viste igjen godt hvordan spillet fungerer. Jeg er ikke og har aldri vært fan av CS, så jeg kjøpte det ikke og fjernet demoen temmelig snart, men rakk å gjøre meg kjent med området og hvordan folk spilte det.

 

O.S.V.

 

Påstanden om at demoer ikke er nok til å danne et grunnlag for hvorvidt et spill er verdt å kjøpe eller ikke ser jeg på som urimelig. Selvsagt er det unntak, det finnes demoer som bærer mer preg av å være beta enn fullt spillbar demo.

 

Når folk henter ned eller deler kopier av spill er det nesten alltid veldig populære spill fra store selskap som kan det å lage gode demoer, det tror jeg ikke vi engang trenger statistikk for å forstå.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 15:01, kjerts skrev:

ja, de fleste mener at demoer er gode nok eksempler, og de er også små og kjappe å laste ned, og ikke minst lovlige!


det virker som epolla(pizzabud) her bare prøver å brife om kjapp linje, eller noe sånt..



 

de fleste demoer er det ja, men jeg kjøper ikke ett spill selv om jeg digger demoen aldri så mye. som jeg har sagt så spiller jeg ingen spill jeg har lastet ned, og jeg kjøper veldig få av de, og det sier vel litt? gode spill kjøper jeg, det er jo ingen vits i og lage gode spill når alle laster dem ned istedenfor og kjøpe de.

jeg(pizzabud, VIKTIG at alle får det med seg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) er her bare for og briefe om "kjapp" linje. du virker bra misunnelig kjerts, og skjuler det ikke.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 20:34, bihelland skrev:

Ikke at jeg vil forsvare nedlasting av piratkopier, men det er slettes ikke alle spill det gis ut demo for (selv fra store seriøse leverandører).

Da har man ikke så mange alternativer dersom man ikke ønsker å risikere å kjøpe "katta i sekken"...


 

Godt poeng. Om en utvikler eller distributør ikke tilbyr noen form for demo før et spill slippes ut, ville jeg overhodet ikke vært først i køen for å kjøpe det. Som regel i slike tilfeller viser det seg at spillet ikke er verdt pengene, noe man burde ha fått mistanke om når demo ikke er tilgjengelig. Det er småsleipt å hype spill uten å gi ut demo først, på den måten sikrer de seg mest mulig inntekt før folk oppdager hvor dårlig det er. Jeg sier ikke at det gjelder i alle tilfeller, men mange.

Lenke til kommentar

Demo`ene idag inneholder det BESTE fra selve spillet. Hvem lager vel ein demo der det dårligste blir vist frem? Altså er ein demo ein smakebit på hvor godt spillet er på sitt BESTE. Det er dermed ikkje sagt at spillet er så glimrende,selv om demo`en er bra! Dette er litt frustrerende. Du spiller gjennom ein demo,syns det var fantastisk bra,kjøper spillet og har de store forventningene. Så får du bakoversveis. Grunnen? Jo,du har allerede spillet gjennom det som var bra!

Derfor spiller eg aldri demo`er!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 21:15, El_PoLLa skrev:


som jeg har sagt så spiller jeg ingen spill jeg har lastet ned, og jeg kjøper veldig få av de, og det sier vel litt?


les denne noen ganger.. hva betyr dette?

Quote:


jeg(pizzabud, VIKTIG at alle får det med seg!) er her bare for og briefe om "kjapp" linje. du virker bra misunnelig kjerts, og skjuler det ikke.


nei, pizzabud, jeg er ikke misunnelig. jeg laster også ned spill, men jeg kjøper de ikke. om det er veldig bra, og man trenger unik CD-key for å spille det på nett, så kanskje jeg kjøper det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 09:00, assagab skrev:

hvordan skal de som ikke har internett aktivere spillet?


 

de som ikke har internett eller har isdn laster jo ikke ned problematisk mye... det skulle være den enkleste sak i verden og finne ut om maskinen har isdn eller ikke internett i det hele tatt eller bredbånd og la de med isdn og slikt slippe antionlinepiratkopierings tingene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 09:27, kjerts skrev:

Quote:


Den 2002-06-12 21:15, El_PoLLa skrev:


som jeg har sagt så spiller jeg ingen spill jeg har lastet ned, og jeg kjøper veldig få av de, og det sier vel litt?


les denne noen ganger.. hva betyr dette?

Quote:


jeg(pizzabud, VIKTIG at alle får det med seg!) er her bare for og briefe om "kjapp" linje. du virker bra misunnelig kjerts, og skjuler det ikke.


nei, pizzabud, jeg er ikke misunnelig. jeg laster også ned spill, men jeg kjøper de ikke. om det er veldig bra, og man trenger unik CD-key for å spille det på nett, så kanskje jeg kjøper det.

 

 

"som jeg har sagt så spiller jeg ingen spill jeg har lastet ned, og jeg kjøper veldig få av de, og det sier vel litt?"

dårlig skrevet det der... jeg mener at jeg tester spillene jeg laster ned, hvis jeg liker spill kjøper jeg det og spiller orginal versjon, liker jeg det ikke sletter jeg det.

så jeg spiller ingen piratkopier, jeg kjøper orginalen til det spillet jeg har lastet ned og har lyst til og spille.

jeg laster ned mye, men kjøper nesten ingen av spillene siden mesteparten er boss (for meg).

 

nicket mitt er el_polla, kan være lett og misforstå for andre om du kaller meg pizzabud.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...