Gå til innhold

Kopiering av analoge opptak


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har nettopp fått i hus et Sony DCR-HC40 kamera :yes: !! Men så er saken den at vi har to kassetter med analoge opptak (8mm), som vi gjerne skulle få kopiert over slik at vi kan se de med det kameraet vi har nå.

 

Spørsmålet er: Hvordan gjør jeg kopieringen? Trenger jeg noe ekstra utstyr?

 

Har litt dårlig tid til å finne ut av dette selv, vi reiser ned til der det analoge kameraet befinner seg om knappe to dager. Bladde kjapt gjennom brukermanualen, kunne ikke ved første øyekast finne noe der som forteller om fremgangsmåten.

 

Er det noen snille sjeler som kan gi meg en liten innføring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:blush: Uff, har så lite greie på sånt...analog kameraet er av merke Canon UC8000, og her er spesifikasjonene jeg fant for kameraet på canons "museumssider" http://www.canon.com/camera-museum/camera/video/f_index.html

 

Output terminal (level/impedance)

Video/audio output terminal: 3.5mm mini jack (audio/video)

Video output terminal: 1Vp-p/75 ohms unbalanced synchronized load

Audio output terminal: -10dBv (at 47 kohms load)/less than 3 kohms unbalanced

External microphone terminal: 3.5mm mini jack

Microphone input: -67dBv (with 600-ohm microphone)/more than 5 kohms

 

Mitt Kamera har analog inngang for lyd og bilde. Det ser ut til at canon kameraet også har det, gjør det ikke?

 

Og hva slags "dertil egnet kabel" må jeg ha?

 

Må inn med teskje dette altså ;) ......Takk for hjelpa!

Endret av Anitasp
Lenke til kommentar

Jeg antar at begge kameraene har en kabel for tilkobling til TV/video som har tre phono-kontakter (også kalt RCA), en gul for video, en rød for lyd høyre kanal og en hvit for lyd ventre kanal.

Da kan du kjøpe tre skjøtestykker og koble sammen hver farge. De ser slik ut:

220721_X_2004-06-30_103821.jpg

Lenke til kommentar

Halloen

 

Jeg har også et HC40 kamera, og her fulgte alt av kabler med.(unntatt firewire for overføring til pc)

Du bør ha en kabel med en liten plugg i ene enden(skal inn i HC40) og i andre enden har du fire plugger. Disse har fargene gul(video), Rød(audio), hvit(audio) og en sort plugg(s-video)

Såfremt ditt canon kamera har video/audio ut, så skal det bare være å plugge seg inn.

Du må også inn i menyen på HC40 får å slå på a/d (analog til digital) konvertering og du må sette at innsignalet er video eller s-video.

Ta en tom kassett inn i hc40 trykk på record, og trykk på play på canon kameraet ditt. Det burde gjøre susen ;-)

 

Alt om tilkobling av analoge enheter står også i manualen.

 

mvh Per Øyvind

Lenke til kommentar

Ah, takker og bukkker for raske svar gutter!!

 

Du må også inn i menyen på HC40 får å slå på a/d (analog til digital) konvertering og du må sette at innsignalet er video eller s-video.

 

ok, får sette meg ned og scanne bruksanvisningen så jeg finner ut hvor i menyen jeg gjør dette :blush:

 

Har akkurat fått kameraet, har foreløpig bare lært meg det mest elementære ;)

Endret av Anitasp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...