Gå til innhold

Hva sier ekspertene?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc nå i nær framtid, men jeg ville bare rådføre meg omkring delene (hva som ikke passer sammen etc.)

 

Jeg kjøper fra netshop, komplett, psdata eller der det er billigst ... :)

 

listen vil se ca slik ut (de forskjellige har ikke samme komponenter)

 

(sokkel 939)

 

Amd 64 3000+

 

Asus A8N-Sli (hovedkort)

 

1024 mb minne (ikke noe crap, takk :!: )

 

Western digital raptor (den store :innocent: )

 

Artic cooling t1 (ingen klager på utseende, takk)

 

vinklet s-ata kabel

 

Nec multisync 1770nx (alle kjenner den :D )

 

Et eller annet Geforce-skjermkort (pci-e, 6600gt, 6800 (ikke over 2500))

 

Hercules Gamesurround fortissimo 4 pci

 

Logitech tastatur og mus (mx510 og et media keyboard)

 

høytalersett / headsett(under 1000)

 

...og dvdbrenner (nec ellernoe)

 

Takker på forhånd for alle svar ;)

 

 

Edit: Pcen kan koste opptill 15000

Endret av Osc4r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt kjappere CPU kanskje? 3200 eller 3400+. Har selv A64 S949 3500+-eren og er dritfornøyd. Siden det er SLI kan du spare litt penger på å kjøpe et 6600GTkort, og så seinere kjøpe et til når det er sunket i pris. NEC 3500 eller 3520A er gode (og ikke minst rimelige) brennere, kanskje litt bråkete men det må man vel leve med skal man først ha en rask brenner.

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

@brsseb, 1. kanskje, men en 3500 er dobbelt så dyr (ca.) og yter ikke SÅ mye bedre, gjør den?

 

2. Må skjermkortene være identiske pci-express kort? isåfall, vil det doble ytelsen?

 

@BaX, jeg kan ikke veldig mye om overklokking. Ingenting for å være ærlig :) .... Vil det øke ytelsen nevneverdig, eller vil det bare bli en god brann ut av det?

 

takk

Lenke til kommentar

Ja, blir litt ekstra for 3500+en ja..så nettopp på to netshopper at det kun var 3000+ og så 3500+...mener jeg har sett 3200 og 3400+ jeg da, men det er kanskje på S754..?

 

Men blir dyrere ja. Kanskje like greit å velge en 3000+, og heller bruke pengene på et bedre skjermkort. Det vil du få merkbart mer igjen for.

 

Skjermkortene antar jeg må være identiske. Iallefall chipsettene må være det. Men man bør vel ha fra samme produsent da de gjerne tar seg noen friheter på f.eks minnehastigheten iforhold til ati/nvidias referanser..Man får ikke 100%, men tror den faktiske ytelsen er 60-80% økning....?

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny pc nå i nær framtid, men jeg ville bare rådføre meg omkring delene (hva som ikke passer sammen etc.)

 

Jeg kjøper fra netshop, komplett, psdata eller der det er billigst ... :)

 

listen vil se ca slik ut (de forskjellige har ikke samme komponenter)

 

(sokkel 939)

 

Amd 64 3000+ >3200 skal være lettere å klokke, Winchester

 

Asus A8N-Sli (hovedkort) -> ja, med SATA2

 

1024 mb minne (ikke noe crap, takk :!: ) > Corsair

 

Western digital raptor (den store :innocent: ) >hva med den nye Maxtor sataII m/ 16mb cache?

 

Artic cooling t1 (ingen klager på utseende, takk) > har samma sjøl :) Passer greit med et "lite" vannkjølingssett

 

vinklet s-ata kabel >smart

 

Nec multisync 1770nx (alle kjenner den :D ) > Samsung har penere bilde

 

Et eller annet Geforce-skjermkort (pci-e, 6600gt, 6800 (ikke over 2500)) >Med litt flaks, et 6800LE som lar seg softmodde?

 

Hercules Gamesurround fortissimo 4 pci >tja

 

Logitech tastatur og mus (mx510 og et media keyboard) > Logitech UltraX og mx310

 

høytalersett / headsett(under 1000)

 

...og dvdbrenner (nec ellernoe) >Nec3520, eller Benq pro

 

Takker på forhånd for alle svar ;)

 

 

Edit: Pcen kan koste opptill 15000 > skulle bli rett under 14000,-

Se quoten

Lenke til kommentar

litt småtull å si at 3200+ er "lettere" å klokke da. Kommer jo ann på når den produsert, og får du tak i AMD A64 fra august får du en klokkevillig liten jevel. Gå inn på denna tråden her, les og grin: A64 Winchester OC resultater.

 

Viser bare at du fullstendig ute på jordet. Veldig mange bra overklokkere blant 3000+ som er ute å går, men prøv å få en fra august (altså produsert), for den skal visstnok fått flere yields (eller hva det heter) enn "teknisk" nødvendig.

Kaller ikke OC på 1.0GHz (1.1 seinere) for dårlig resultat.

 

 

MvH Daniel

Lenke til kommentar
Dette er det beste minnet du kan få vis du skal klokke :)

Vis ikke er dette bra!

Tja, skulle jeg først hatt ny RAM,så ville jeg hatt det råeste. Å det du har linket til er ikke det det råeste nei. Beklager å måtte rette deg ;)

 

Dette er det råeste

 

Gskill DDR PC-4400 Dual Channel 2x512MB

 

Dette er de eneste RAM brikkene i verden (foreløpig) som er oppgitt til å takle 275MHz (DDR550) på CL.2.5 -3 -3 -7.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Dette er det beste minnet du kan få vis du skal klokke :)

Vis ikke er dette bra!

Tja, skulle jeg først hatt ny RAM,så ville jeg hatt det råeste. Å det du har linket til er ikke det det råeste nei. Beklager å måtte rette deg ;)

 

Dette er det råeste

 

Gskill DDR PC-4400 Dual Channel 2x512MB

 

Dette er de eneste RAM brikkene i verden (foreløpig) som er oppgitt til å takle 275MHz (DDR550) på CL.2.5 -3 -3 -7.

Du må bare rette :)

Det skulle vel heller stått; "en av de beste(...)"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...