Gå til innhold

Stille HD og PSU til Mini-ITX maskin


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal gå til innkjøp av en Mini-ITX maskin og trenger råd angående valg av HD og PSU.

 

Når det gjelder HD, så skal jeg kjøpe en 2,5" disk, siden jeg har hørt de er roligere enn selv de roligste 3,5" diskene. Ytelse for denne disken er ikke så viktig da min gamle 3,5gb traver som knapt kan lese og skrive har klart å få unna tilsvarende arbeid uten nevneverdige problemer. Støy er veldig viktig, da jeg vil gjøre maskinen så stille som overhode mulig. Størrelsen skal være mellom 60 og 80GB.

Har tittet litt på Seagate Momentum 60GB, men har overhode ikke peiling på hvor mye den støyer i forhold til andre 2,5" disker.

 

PSUen skal også være så rolig som mulig, men helst med 2 vifter! Viftene i denne PSUen kommer til å trekke luft igjennom hele systemet. Hvor mange watt jeg trenger er jeg også usikker på, men antar 100-200W er mer enn nok (jeg går gjerne for større hvis de er roligere).

 

(For de som er ekstra nyskjerrige, så kommer denne maskinen til å kjøre Linux og sannsynligvis til å bli brukt som en ruter/firewall og om mulig tilby noen flere funksjoner).

 

Håper dere har noen synspunkter på dette. :)

 

Target

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kun skal bruke den som router/brannmur, så ville jeg faktisk benyttet en IDE->Compact Flash overgang (slik at du kan boote fra compact flash). Da blir det null diskstøy :)

 

Linux som brannmur (eller som fullt system for den del) klarer du lett presse inn på en 1GB-brikke. Går du for 2 eller 4, så er du ihvertfall berget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...