hanskongen Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 (endret) Vi har en diskusjon pågående om hvorvidt Dette er et spill, derfor tenkte jeg at jeg skulle høre hva andre mener om denne saken. Person A mener at dette ikke er et spill men en Simulator, dette fordi han mener at et spill må ha en oppgave og dette da ikke kvalifiserer til denne kategorien. Person B mener at dette er et spill, og at en flysimulator er en spill kategori og at dette dessuten er utviklet av Microsoft Game Studios og markedsføres fra Dem som et spill. Jeg håper dere vil være med å diskutere dette og si om dere er enig med Person A eller B Edit: skriveleif Endret 11. januar 2005 av hanskongen
knutby Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Det er et spill under kategorien Simulator. Samme som Sims og Sim City.
Jan-Inge Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Enig med person B. Og det er klart det er en oppgave å føre flyet fra ENGM til ENBO uten uhell?
OlaML Skrevet 11. januar 2005 Skrevet 11. januar 2005 Enig med person B. Denne "sim or game?" diskusjonen har en tendens til å skeie hardt ut på de verste flightsim forumene (Frugals, Ubi) der ganske mange er veldig påpasselig med å opphøye sin egen interesse over andre som måte sette mer pris på skytespill etc. Et spill er et underholdningsprodukt, simulator er en underkategori av det. Programvaren som ligger i en simulator som piloter bruker til å trene på er ikke et spill. Ikke fordi den er spesielt avansert, men fordi den lages og selges til profesjonelle.
hanskongen Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Skrevet 11. januar 2005 Vel jeg kan jo også bidra med mailen jeg fikk fra Microsoft etter å ha stilt dem dette spørsmålet. Og dette styrker jo også påstanden til person B som er megselv. Hej Hans. Jag skulle definiera Microsoft FlightSimulator 2004 som en simulator under kategorin spel. Hoppas detta svar bidrar till ytterligare diskussion J Med vänlig hälsning/Best Regards Lena Löf Österberg Customerservice/Seminarservice Microsoft Norge AS | Lilleakerveien 6A | Pb 43 Lilleaker |0216 Oslo |Telefon: 22 02 25 00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå