Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dc++ fungerer ikke tilfredstillende


Anbefalte innlegg

Har brukt DC++ uten problemer hjemme i jula, men har fått trøbbel etter å ha flyttet til ny adresse med trådløst nettverk.

 

Har lite peil på nettverksgreier men kjører i passive mode. IP adressen varierer tydeligvis.

 

Har klart å laste ned 2 ting hittil, bla 700 mb med en gjennomsnittsfart på 80kb/s.

 

Både før og etter det har jeg hatt trøbbel med å få connection til folk og DC++ responderer tregt på det meste. Fikk nettop connection til en og hastigheta var på 1-2kb/s. Laster for øvrig opp til andre uten problem (i alle fall 1). Har 3 åpne slotter og har delt nok til å være inne på div hubber. Det virker som om ting går veldig fort med en gang jeg starter DC++, men det daler raskt.

 

Aner ikke hva som kan være feil. Har versjon 0,668 av Dc++.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh. Jeg slo av brannmuren og da skjedde det noe. Det skjer ting, jeg laster ned :)

 

Men jeg vil da ha brannmur, ikke sant? Hmmm...mener jeg har gitt Dc++ "tillatelse" til å laste opp/ned tidligere...

 

Noen som kan noe?.. og som vil hjelpe meg :)

Endret av bærger
Lenke til kommentar

Hei

 

For å kunne kjøre DC++ i aktivmodus må du åpne EN port (valgfri, f.eks port 9988) og du må vite IP adressen din.

 

Om du ikke har fast IP bør du registrere deg på f.eks. www.ipupdater.com og laste ned ipupdater klienten deres, dette vil gjøre at du har en adresse som er korrekt hele tiden selv om IP adressen din endres med jevne mellomrom.

 

Du må/bør IKKE skru av brannmuren din da du i løpet av kort tid vil ha ubudte gjester på maskinen din ....... :cry:

 

Du må også sette fast IP på din maskin og route all trafikk på valgt port til din PC.

 

Lykke til (tror du trenger det....) :whistle:

Lenke til kommentar

Som sagt så kan jeg lite om nettverk og i grunn data generelt (i forhold til manger her inne)

 

Det går vel ikke bedre i active mode når det ikke går i det hele tatt (nesten) i passive? Er vel noe annet som er feil?

 

For å kunne kjøre DC++ i aktivmodus må du åpne EN port (valgfri, f.eks port 9988)

 

Hvordan gjør jeg dette? Ruteren står i etasjen over til han jeg leier hos.

 

Du må også sette fast IP på din maskin og route all trafikk på valgt port til din PC.

 

Route trafikken? Hva menes med d og hvordan?

 

Lykke til (tror du trenger det....)

 

Jo takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...