Gå til innhold

Hjelp til å sette opp bulletproof bak ruter


1morten1

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er litt grønn på akkurat dette og trenger litt hjelp.

 

prøver og sette bulletproof bak en sms barricade trådløs ruter

 

Det jeg lurer på er.

 

Hvordan funker det ip adresse tingene. serveren får jo bare den interne ip adressen til maskinen min?? må jeg sette opp ipen som ruteren har ut på nettet . Eller hvordan funker dette?

 

Selve det og sette opp users og shares og slikt er i boks. får koblet meg opp men bare fra maskiner som er bak ruteren.

 

På forhånd takk

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk

 

var vist ikke så vannskelig. Måtte bare inn og sette opp ip adressen i NAT tabellen på ruteren.

 

men. når jeg har åpnet opp port 21 i ruteren mot ip'en på pc'en som har serveren, er maskinen min noe mer sårbar for angrep utenfra da. Usikker på hvordan det funker.??

 

Morten

Endret av 1morten1
Lenke til kommentar
takk

 

var vist ikke så vannskelig. Måtte bare inn og sette opp ip adressen i NAT tabellen på ruteren.

 

men. når jeg har åpnet opp port 21 i ruteren mot ip'en på pc'en som har serveren, er maskinen min noe mer sårbar for angrep utenfra da. Usikker på hvordan det funker.??

 

Morten

neida. maskina di er like sikker som før. port 21 brukes som regel ikke til hacking, men vhis du deler ting med full tilgang på bulletproof så kan de gjøre mye rart med dem. men for å få koblet til deg fra utsiden så må de bruke den externe ip'en.

dette visste du sikkert fra før, men hvis du har problemer med å finne den så er whatismyip.com en grei side å finne den på.

 

hvis du har problemer i det hele tatt med selve serveren så burde denne guiden hjelpe deg en god del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...