Gå til innhold

Ny spille pc med høytalere og skjerm.


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg har nå ventet i en evighet på at de skal begynne å selge hovedkort med 64bits cup og PCIe. Nå har de det endelig bekreftet den 15. januar på komplet.

 

Vel, selv om jeg har sittet i over et halvt år og lurt på hva jeg skal kjøpe er jeg fortsatt ikke sikker.

 

PC en skal hovedsakelig brukes til spilling, kanskje se noen filmer og gjøre litt lekser. Jeg har laget et lite forslag til meg selv men det er mye som mangler og det er mye jeg er usikker på så jeg tar imot alle innspill jeg kan få.

Jeg synes også 26 000 er litt mye å bruke på en PC så hvis vi i hvertfall hadde fått den ned i 20 000 så hadde det vært bra.

 

Jeg har også lagt med noen bra høtalere( tror jeg). Det er fordi jeg leker meg litt med tanken om at jeg kan koble en tv til pc så får jeg et bra hjemmekino anlegg også. Har hørt at jeg ikke trenger noe ekstra for det? Det er bare og rette meg!

 

Har tenkt og kjøpe delene gjennom komplett. Gjerne skjermen et annet sted.

 

Trenger jeg og kjøpe windows eller duger et brent/nedlastet et like bra?

 

Det må være en maskin jeg kan leve med en stund og som har greie muligheter for oppgradering.

 

Alle innspill motas med stor takk!

 

 

PS: husk at alt jeg har satt opp bare er forslag så det er bare å foreslå hva dere vil. Jeg trenger all den hjelpen jeg kan få :blush: .

 

 

 

 

 

hovedkort:

Asus A8V-E Deluxe Hovedkort S939 PCI-E K8T890, SATA, GbLAN, ATX, PCI-Express 1399kr

 

cup:

AMD Athlon 64 3500+ / 2,2 GHz 2.308kr

 

skjermkort:

6800gt 3795kr

 

harddisk 1:

Ca. 250gb? 1000kr

 

harddisk 2:

Western Digital Raptor WD740GD - harddisk - 74 GB - SATA-150 1490kr

 

Minne :

2x512MB 2000kr

 

 

lydkort:

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS 499kr

 

diskettstasjon:

135kr

 

kjøling: ?

 

skjerm:

19 tommer(BenQ FP937s/Philips 190S5FS/Samsung SyncMaster 913N) 4000-4400kr

 

kabinet:

Thermaltake Xaser Tsunami Aluminium (Uten Strømforsyning) 1195kr

 

strømforsyning:

NorthQ 4001 Silent 459kr

 

Mus:

En god spille mus 595kr

 

Tastatur:

595kr

 

Høytalere: Logitech Z 5500 Digital

2818kr

 

windows:

2300kr

 

sum: Ca. 26 000,- (som er for dyrt)

 

 

 

Og igjen takk for alle innspill. :thumbup:

Endret av Wobokel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En brent version av windows vill jo fungere like bra, men jeg antar at du vet det er ulovlig å kopiere programvare uten flerbruker lisens noe jeg tviler på at de fleste her har :p

 

Oppsettet ditt ser veldig greit ut det, men du kan gjerne legge ut info om minnet du hadde tenkt å kjøpe..

 

Kjøling er jo helt opptil hva du selv foretrekker.. XP120 fra thermalright er en stor og lett luftkjøler som bråker lite med 120mm vifte, denne er da vansklig og montere pga enorm størrelse.

Du kan jo vurdere vannkjøling, men vet ikke hvor mye erfaringer du har med slikt og det kan bli et problem under transport.

 

Kan anbefale deg Qpad som musematte.

 

Kanske du bør vurdere en større strømforsyning hvis du skal oppgradere senere.

Lenke til kommentar

Her er et tilbud som jeg har fått på selve maskinen.. vet ikke om dette egner seg som spillemaskin, men regner med med annet skjermkort og ekstra lydkort lar det seg vel gjøre.

Se på dette.

Lykke til med kjøpet

 

Sort Midi kabinett 350watt power, USB 2.0 i front

MSI K8N NEO Nivida nForce3 250GB chipsett, lyd, 10/100LAN, GLAN, S-ATA,ATA133,AGP8X

AMD AHTLON 64 3000+ prosessor m/vifte

1024MB DDR RAM PC3200 400MHZ

160GB 7200rpm 8mb cache

MSI DVD-R-RW+R+RW 8X brenner, sort m/brennersoft

3,5" floppy, sort

Skjermkort: Radeon 9600 128MB DDR RAM DVI TV-OUT

Kr.7500.- Uten os.

 

Vist noen har syns punkter er jeg også intresert i om et slikt tilbud er bra.

Maskinen er ferdig bygd med alle driver etc....Ikke instalert. :!: :hmm:

Lenke til kommentar

Kjøling er jo helt opptil hva du selv foretrekker.. XP120 fra thermalright er en stor og lett luftkjøler som bråker lite med 120mm vifte, denne er da vansklig og montere pga enorm størrelse.

Du kan jo vurdere vannkjøling, men vet ikke hvor mye erfaringer du har med slikt og det kan bli et problem under transport.

 

Kan anbefale deg Qpad som musematte.

 

Kanske du bør vurdere en større strømforsyning hvis du skal oppgradere senere.

Har ikke peiling på hvilket minne jeg skal velge. Trenger vel 1 gb.

 

Har ingen erfaring på å bygge pcer men jeg skal få en venn til å hjelpe meg.

 

Hva jeg trenger av kjøling er jeg også veldig usikker på.

Lenke til kommentar

Hei.

Til spilling er det anbefalt med 1gig med ram.For finne ut hvilken ram du skal velge kan du gå på f.eks komplett.Velg HK ditt,så skal det stå hvilken ram hk støtter lengere ned på lista.Men selvfølgelig støtter Hk andre typer ram også.

Hvis du skal bruke pc`n til hovedsaklig spilling,hva skal du da med ett så dyrt Høytalersett.Ville ha valgt ett bra headset istedenfor.Angående kjøling så kommer amd nå i boxed dvs med vifte.Har 3500+ selv,og den kjøleren funker helt greit hvis du ikke skal overklokke da.

Lenke til kommentar

Tja..

Du kan jo spare inn noen steder.

Legg mindre i tastatur.(Tror svært få tastatur er verdt 600kr, 150-200 holder lenge) .

Tenk nøye etter.... kommer du til å bruke diskett stasjon?

Onboard lydkort..? Hør først hva DU syntes.., kjøp et bedre senere hvis behovet er der.

Tviler på at du hører særlig forskjell på et onboard kort og Audigy2zs kort.

(mulig du trenger flere utganger en onboard tilbyr da.. :hmm: )

Disk. begynn med Raptor`n. (regner med at du skal bruke denne som system disk) Kjøp mer plass når du trenger det. Disker faller jo også i pris.

 

Men et tips. Ikke spar inn på skjerm. Lett å angre siden, hvis du kjøper noe billig "passe greit". (Klok av skade :blush: )

Lenke til kommentar

Finner sikkert en milion poster fra folk som har integrert lydkort på lyd delen av forumet, jeg trodde ikke jeg kom til å merke forskjell fra det integrerte og et dedikert lydkort.. men fra en onboard ac97 til et audigy2 zs er det stor forskjell og jeg er langt fra pirkete på lyd for å si det slikt;) .

 

var bare at han skulle bruke 20k på en maskin som bla skulle være hjemmekino, så spare 500kr på lydkort virker for meg litt bortkastet.. MEN så har jeg heller ikke et hovedkort med nyere integrert lydkort da :p

Lenke til kommentar

For å fortsette der Antikatt slapp:

 

1. Kutt ut lydkortet og bruk lyden på hovedkortet.

Spar 499,-

 

2. Bytt kabinett, det Tsunami-kabinettet er oppskrytt og dessuten støyete.

Kjøp f.eks. Chenbro GamingBomb til 695,- kroner, og få med en kjempebra PSU på kjøpet. (FortronSource)

Vips, så har du spart 959,- kroner på kabinett og strømforsyning.

 

3. Videre kan du kutte ut Raptoren (som også er en smule oppskrytt), og kjøpe en Seagate 120 GB SATA harddisk som systemdisk i stedet.

750,- kroner spart!

 

Dersom du følger rådene fra Antikatt og meg, så har PC'n din slanket seg fra 26000,- til 20500,-! :thumbup:

Lenke til kommentar

Heisann. Du kan jo ta en titt på dette oppsettet jeg har lagt opp her også. Har med det meste av det du ønsker og tror jeg har fått med alt som skal til. Det kom på ca 18000,- hvis du bestiller litt fra pceksperten og mest fra netshop.

 

Jeg har beholdt kabinettet du ønsket. (syntes designet er sikkerlig stilig)

Jeg har kuttet ut raptoren men gitt deg en 16mb cache HD som faktisk er like rask i noen situasjoner.

+ litt annet.

 

Se selv. Jeg tror du burde bli fornøyd.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=4109

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...