Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detter finner du nok fort ut at du trenger:

Compact Flash card (anbefaler 1gb), kortleser, bæreveske (kan anbefale Lowepro Nova2), xtra batteri, UV filter, pussefille.

 

Og etterhvert:

Flere objektiver, flere minnekort, større bag/sekk, xtern HD.

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar

Du MÅ ha et CF-kort, men bag er også nesten et must. Resten av lista til NikonD70 er også svært kjekt å vurdere.

 

Jeg kjenner ikke batterikapasiteten til 300D, men jeg savner ikke ekstra batteri til min 20D.

 

Hun snakket sikkert om UV-filter:

 

Om du velger å bruke UV-filter er litt religion. Selv synes jeg det er greit å ha på. Synes ikke billedkvaliteten blir dårligere og det gir litt ekstra trygghet.

 

Andre filter kan du vente med til du ser behovet ditt. Luft er kjekt å ha for å fjerne støv, men du får det ofte billigere på Biltema/Claes Ohlson enn på fotobutikker.

Lenke til kommentar

Jeg vil råde deg til å glemme det UV-filteret.

For det første så koster et UV-filter av såpass kvalitet at det ikke reduserer bildekvaliteten like mye eller mer enn hva kit-objektivet koster ;)

For det andre vil et ekstra lag med glass alltid øke sjansen for flares og ghosting i bildene.

Bruk heller de pengene på en solblender til objektivet.

Lenke til kommentar

Tar lett et par tusen bilder på et fulloppladet batteri, så et ekstra batteri er ikke akkurat essensielt. Kjekt å ha, men ikke nødvendig.

 

Derimot ville jeg heller anbefalt å kjøpe et godt og lyssterkt objektiv først som sist, og da nærmere bestemt Canons EF 50mm f/1.8II (rundt 1000kr). Det å kunne ta bilder innendørs uten å bruke blitz eller å skru opp ISO til 400-800+ er i mine øyne vel verdt tapet av zoom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...