turn Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Hei Jeg skal bygge ny AMD64 basert pc, men hva er best å kjøpe? En pc basert på socket 939 eller 754? Er det noen forskjeller på de? Takker for alle tips. Vil forøvrig ha en pc som drar alt, og ikke må oppgraderes på en stund. Mvh turn
Jtand Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Vil anbefale deg å vente til nForce4 kommer til socket 939.
turn Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Skrevet 9. januar 2005 Takk. Men er det noen forskjell på socketene, mener jeg har lest et eller annet sted at en av de er på vei ut.
whom Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Takk. Men er det noen forskjell på socketene, mener jeg har lest et eller annet sted at en av de er på vei ut. 754 er på vei ut. Det betyr at neste gang du vil oppgradere, er det godt mulig at det ikke finnes noen cpuer til denne sokkelen. Derfor sats på s 939. Det samme gjelder AGP. Derfor bør du velge et hovekdort med PCI Ekspress og med sokkel 939. Lykke til med byggingn
gsn Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 socket 754 er på vei ut, og socket 939 støtter litt mer , feks sata2 og sli, per i dag er det ikke noe serlig ytelse forskjell på de.. men som sagt, s753 er på vei ut, anbefaler deg å vente på nforce4
turn Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Skrevet 9. januar 2005 Kjempefint, takk skal dere ha Det er greit å få bekreftet før jeg handler, det blir en del kroner så det er greit å få et bra oppsett. Noen som har erfaring med et godt oppsett i socket 939 som jeg får mest for pengene? Tenker på overklokking og en som ikke støyer så mye. MVh turn
gsn Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Du bør først tenke mye på bruks områder, drar du mye på LAN ? da bør du ikke velge vannkjøling. Står maskinen for det meste stille og du vill bare klemme så mye ytelse ut av hver krone så er Thermatake bigwater og et litt stort kabinett ikke så dumt, feks thermaltake shark serien. Prossesor ville jeg valgt en 90nm winchester, hvis webshopen ikke opplyser om dette er de merket "BIBOX" i slutten av produsentens vare nummer, jeg har selv bestilt en 3000+. Prisklasse ?
whom Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Slenger opp en copy paste-clockevennlig og framtidsrettet budsjett PC, jeg nylig bestilte til en kamerat. Vil du ut med mer, anbefaler jeg deg at du lager ny tråd i "hjelp, jeg skal ha ny PC" www.Databutikken.com AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester'' ASUS A8N-SLI Deluxe Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB 8 MB S-ATA Leadtek WinFast Geforce 6600GT PCIE Kingston HyperX PC3200 512 MB Ultra Low Latency www.Mshop.no CO-SOHO MidiTower silver 400W BenQ CD652A Sony floppy drive Labtec Internet Keyboard Creative Mouse Optical 3000 Totalt: 6235,- Lykke til
Johnx Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300871&cks=PRL HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&cks=PRL Ram: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302393&cks=PRL HD: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123331&cks=PRL Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302678&cks=PRL
turn Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Skrevet 9. januar 2005 Gode forslag virker det som, men "winchester" er det fler versjoner av s939 og ytelse?
hogan Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 hej Turn For lige at svarer på dit sidste spørgsmål: Winchester er den sidste nye 0,09 micron og det er den du skal ha`hvis. og de kommer fra 3000+ til 4000+ og prisen er ikke linær. Til det første 939 vs 754. Det er et farligt spårgsmål at stille i et forum som det her. først skal du spørge dig selv ....er jeg en hardware nørd? for det er dem du spøre herinde og det vil sige 95 % vil sige du skal vente til nForce4 og sokel 939 og det fordi det er en tilfredsstilles at ha` det sidste nye om det er bedre eller ej er lige gyldigt. Du skal ikke købe en PC for at tro at du kan opgradere den om 2 år, en PC er ikke hurtigere end det svageste led. Lige meget hvad du sætter i en pc om 2 år vil den altid være noget "gammelt" lort. En opgradering= nyt bundkort+cpu+ram+grafikkort og det gælder også om du venter på s939, til den tid vil de nye dual core cpu`er heller ikke kunne sættes i de nuværende s939, de lever jo af at vi må købe nyt hele tiden. Hastigheden på de to modeller (754 og 939) er det samme tilgendgæld kan du spare lidt kr ved at købe 754 og gemme dem til om 2 år. En anden ting, hvis du køber et af de nye kort med feks Nforce4 så må du hellere være lidt af en hardware nørd for der kommer problemer med forskellige ting der kræver god tålmodighed og mange bios opdateringer, sådan er det hvergang de kommer med nye chipsæt men det er der nogen af os det godt kan lide. Det er ligesom en del af prisen for at have det sidste nye. JA JA er der nogen der nu vil sige hvad så med PCI Ekspress den er meget hurtigere, det er helt rigtig men sjovt nok så er det faktisk det sidste sted i en pc hvor vi behøver mer fart, den nuværende AGPx8 kan levere mer end riglig båndbredde til selv de mest vilde grafikkort også de næste 2 år. Er du en Hardware nørd så er det s939, PCI Ekspress osv. Vil du have rolige aftner uden bøvl, med samme hastighed og til mindre penge så køb en s754 3000+ og feks et Abit/Asus kort med VIA k8t880 pro.
whom Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 (endret) Jeg tok for meg noe av det samme som Tornan nå gjorde i denne tråden. Jeg tror nå, at om man spiller og tenker på budsjett s 754, kan man heller kjøpe s A og en får da råd til en kraftigere GPU. Jeg slo ann den påstanden i overnevnte tråd, så kan jo diskuteres om ikke det er det lureste? Edit: da siden ved senere oppgradering, må man uansett bytte ut hele systemet. s A er død, men er enda lett å få tak i cpu+ HK billig i butikker. s 754 erstattes med s 939. (kan riktig nok oppgradere til kraftgere "døde" cpuer, men hjelper lite med utdatert GPU) AGP vil forsvinne ut. Endret 10. januar 2005 av Deuz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå