Gå til innhold

Frozen Tux - Vannkjøling og kabinett [6.11]


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

En liten Update!

 

Går litt sakte nå, på grunn av skole og jobbing med båten, men her er noen bilder:

IM003686.jpg

Sager til ribber med baufil.

 

IM003692.jpg

Ferdig med ribbene, borret litt med et 1.5mm borr for å få litt større kjøleareal. Fikk 11 ribber, med 1mm mellomrom mellom hver ribbe.

 

IM003695.jpg

Ribben og bunnplaten.

 

IM003763.jpg

Loddet fast ribben i bunnplaten, men etter litt pussing ser jeg at jeg borret litt for langt ned, så det ble et lite hull, ca 0.4mm i diameter. Bildet ble desverre litt uklart.

 

IM003768.jpg

Kastet den på komfyren igjen, og loddet igjen hullet. Sånn så det ut etter litt pussing. Har desverre ikke makrofunksjon på kameraet mitt, så jeg kan ikke gå nærmere uten at det blir uklart.

 

IM003769.jpg

Oppsiden.

 

Har begynt på vannkammeret av plexi, og toppen og, men fikk ikke tatt bilde av dem, for kameraet var tomt for strøm. De bildene kommer senere.

 

Hva synes folket?

Lenke til kommentar

El Netzor: Snakker med deg om båten over IRC. Takker.

 

sigen: Takker. Tok en dag å sage til ribbene, men da gjorde jeg og andre ting, som å spise og pusse båt. Er egentlig fatter'n sitt fotoutstyr, men det er jeg som bruker det nå. Hadde det vært digitalt skulle det blitt litt bedre worklog-bilder. :)

Lenke til kommentar

Kan ta lang tid å bli ferdig med noe. :) Bare se på Karamba sitt prosjekt 2, og Dr. Spawn sin UltiMAME. Det har vært lite aktivitet der i det siste, men jeg tviler ikke på at det blir ferdig en gang.

Det røde fra Biltema noen har i vannkjølingen er nok frostvæske. Jeg bruker blå frostvæske fra Statoil.

 

Vurderer å lakkere kabinettet på nytt, klarlakken ble litt ujevn på den store siden uten vindu, hvis dere skjønner.

 

danni: Bruk p_edit.gif-knappen neste gang du vil legge til noe i innlegget ditt. ;)

Endret av Vågebu
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Update

Lenge siden sist, men her er en liten bildeupate. Har brekt armen, så set blir litt vanskelig å gjøre noe de første ukene. :(

 

IM003720.jpg

Toppen gjenget opp, og gjengene på niplene er dremlet litt kortere, sånn at de ikke kommer lenger ned enn nødvendig.

 

blokk.jpg

Alle delene teipet sammen, klart til borring av hull til skruer.

 

blokk2.jpg

 

blokk3.jpg

Under blokken, har markert hvor hullene til festing skal være.

 

Ris/ros/kommentarer/spørsmål? :)

Lenke til kommentar

Jeg leste netopp gjennom hele prosjektet og dette her er bare mmmm :thumbup:

 

Tror nesten jeg også har lyst til å lage egen vannkjøling og trekabinett.

 

Jeg vet om en radiator fra en kadett 1.6, så er det vel bare å lage cpu og gfx blokk :thumbup:

 

Edit:

Håper nipplene blir tett ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...