Gå til innhold

Fjerne ett OS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bærbar med en harddisk på 6 gig, som jeg har XP på men dette tar så mye plass at jeg vil installere 2000. Hvordan fjerner man XP uten å måtte formatere ?

Håper dere tar dere tid til å forklare meg dette ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ikke formatere?

Når du går en verson bakover trur jeg ikke det går å installere uten å formatere...

Skrevet

Hvis jeg har forstått deg rett, så har du altså en maskin med ETT os installert, og dette er XP? Og så vil du altså fjerne XP, for så å installere 2000 isteden, og dette vil du gjøre

UTEN å formatere disken?

Da må jeg bare spørre: Hvorfor i all verden gjøre det så tungvint? Det enkleste, og samtidig det som gir best resultat er å sette Win2000-cd i maskinen. Så restarter du maskinen og booter fra 2000-cd'n. Da vil installasjonsprogrammet sørge for å slette og formatere disken før den installerer 2000, slik at alle spor av XP og evt rot etter denne blir fjernet. Det er nok den eneste fornuftige måten å gjøre det på når du skal "nedgradere" fra en nyere Windows-versjon og til en eldre. Hadde det vært motsatt kunne du bare satt i cd'n og oppgradert ganske enkelt. men det vil ikke gå i ditt tilfelle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...