Gå til innhold

Hjelp! Koolance - problemer...


Anbefalte innlegg

Endret topic til noe forståelig. Vennligst spesifisér mer nøyaktig - da får du lettere hjelp. :smile:

Mvh. Yummy, moderator.

-------------------------------------------------

 

Jeg har et koolance miditower vannkjølingssystem og har fått et problem, vannpumpene går ikke lengre og det rare er at begge pumpene sluttet og virke samtidig.

Er det noen som har tips?

på forhånd takk

 

_________________

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8497poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-11 16:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med forhandler. Du har garanti dersom det ikke har gått for lang tid fra du kjøpte det, og du ikke har tuklet med selve systemet. Du må IKKE åpne tanken eller gjøre noe med elektronikken, da ryker all garanti! Har et Koolance miditower selv, og har ikke hatt problemer (Bortsett fra den fordømte viftestøyen) etter snart to måneder, men det er jo ikke så mye. :smile:

Lenke til kommentar

Du kan jo starte med å finne ut om pumpene er skikkelig tilkoblett på elektronikk kortet, og du kan viss de er det måle resistansen melleom lederne, gjør det, og viss ohmen ikke stemmer etter din fornuft kan jeg gjøre det (gidder ikke det nå) men kan godt gjøre det viss du måler noe snålt. Mest sansynlig vill jeg tippe du måler brudd! Eller full kortsluttning, men da skulle strømforsyninga di ha klikket grunnet for stor strømgjennomgang.

 

Mål å se hva du finner ut av fornuft du!

Lenke til kommentar

Måle strøm? Det er lite vits når de ikke sviver, mål heller resistansen i dem, og for sikkerhetsskyld, dra ut pluggen til pumpene og mål spenningen som blir tilført til pumpene. Min teori er at enten det er brudd i kabelen til pumpene (siden begge stoppet sammtidig) eller at de ikke før tilført spenning. Viss det er spenningen som er problemet kan du jo tyvkoble fra 12V molex pluggene fta PSU for å få kabinettet opp å gå igjenn, og få påvist at det ikke er pumpene som er ødelagt.

 

Det er de to mest sansynlige feilene med kabinette dit. Viss det er en trøst for deg, så funker mitt flott!

 

Lykke til, og gi tilbakemelding viss du ønsker at jeg skal måle hvilken resistans jeg har i mine pumper. Send gjerne en mail, jeg er glemsk! [email protected]

Lenke til kommentar

Pumpene får ikke strøm/spenning eller whatever

 

_________________

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8497poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-06-14 09:59 ]

Lenke til kommentar

det er 12 volt på uttaket til viftene på viftestyringsmodulen men til vannpumpene var det nothing

 

_________________

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8497poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-06-14 09:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-12 18:22, sub1343 skrev:

har prøvd og fått kontakt med microplex i 3 dager nå, er de på ferie alle sammen eller?


Hei!

 

Så vidt jeg kan se har vi ikke mottatt noen mail fra deg i denne saken før i går, og den fikk du vel svar på i dag? :smile:

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Jeg må nå si meg godt fornøyd med koolance sitt vannkjølingssystem, det kjøler godt og ikke så alt for mye støy heller bare litt trangt men nå var det jo et miditower jeg kjøpte

 

_________________

AMDXp 1800+@1580Mhz

ECS K7S5A

512Mb micron pc2100 DDR

ATI Radeon 8500 (Club 3d 275/275 3,6ns)

IBM 75gxp 60Gb

SB Audigy Player

Koolance miditower vannkjøling

Cpu 25-29c

3d mark 2oo1se:8497poeng

 

[ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-06-14 14:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...