Gå til innhold

Sx1 minne prob


Anbefalte innlegg

Har et problem når jeg skal sende filer til andre telefoner over ir eller BT... Virker som om filen må innom minnet som er innebygd for at den skal bli sendt... noe som er litt kjipt når fila er større enn det minnet som er ledig på tlf...

 

Så er det mulig på en måte å få filene til å slippe å gå innom tlf. minnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja:

 

Originalt fra allaboutsymbian-FAQ-en for SX1

Q:Can I save my Messages to MMC?

 

A:Although this was an option on all the other s60 phones Siemens disabled it to SX1 (at least on firm. prior to 08) mainly for MMC swaping reasons. But there is a way to enable it. First download and install MsvDriveE.sis. After running it once the app will change the drive for saving messages from C to E and copy some files from C:\system\mail to E:\system\mail but not all (you have to copy the rest yourself using a 3rd party File Manager). Any Messages saved to an MMC from another s60 phone will be also readable. Be carefull though not to run the app again because you'll end up with an error message and may the messages stored to MMC be lost. Also do not remove the MMC when the phone is on. To undo the app changes just restart the phone without the MMC. BE WARNED THAT I AM NOT RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGE CAUSED BY THIS APP.

Lenke til kommentar
Må man gjøre denne opprasjonen selv om man har siste FW til SX1 ?

Om man må det, kan noen forklare meg nøye punkt for punkt? jeg klarer altid å gjøre noe galt med slikt

Det er ikke noe vansklig i det hele tatt, du kopierer MsvDriveE.sis til mobilen/minnekortet, installerer sis-filen, og trykker på det nye ikonet som dukket opp i hovedmenyen. Da vil det dukke opp en hvit skjerm i noen sekunder, så vil den gå ut av programmet, og da brukes minnekortet som standard lagringssted for meldinger og filer du har motatt/sendt trådløst...

 

Heller ikke den nyeste firmware-versjonen har innebygd mulighet for dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...