Gå til innhold

Hjelp til oppgradering!


photoguy

Anbefalte innlegg

Håper jeg kan få litt tips rundt følgende problem.

 

Jeg har blitt bedt om å legge inn bredbåndstilknytning på følgende maskin:

 

P2, 233mHz

64mb RAM

Win 98

750MB ledig kapasitet.

 

 

Problemet er at det er veldig lite minne ledig, prøver jeg å lagre bilder, får jeg omtrent ikke plass til et minnekort engang. Og RAM er selvfølgelig for lite.

 

Spørsmålet mitt er:

 

Holder det (i forhold til å surfe, skrive word og exel) å bare oppgradere minnet til feks 64+128MB, samt en ny harddisk på feks 40GB..? (ikke vits å spekulere i størrelsen, 20GB er mer enn personen vil kunne fylle)

 

Eller er rett og slett P2 for utdatert til at det er poeng å oppgradere?

 

Hva er best i forhold til å skrive på word og exel, samt se (ikke redigere) digitalbilder? Ny PC, eller holder det å oppgradere..?

 

Håper på raske tilbakemeldinger!!

 

Photoguy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sikkert selv har innsett så begynner denne maskinen å bli temmelig utdatert. Du skriver noe om bruk av surfing, Word og Excel og jeg tar derfor utgangspunkt i det.

 

Jeg ville anbefale å installere minst Windows 2000--->

 

Greit nok at 20gb er ganske mye i henhold til enkel skriving og lagring av dokumenter. Noe du bør merke deg er kanskje at en 40gb i realiteten koster ikke så mye å produsere/å kjøpe inne en 80gb.

 

I henhold til ditt system har jeg noen tanker. Du bør sette inn mer ram, men siden det er sdram er det faktisk like dyrt som mye av ddr rammen. Dette er fordi det ikke er i så stor omløp lenger.

 

Oppgrader Harddiskplassen din med 80gb, litt dumt å spare 150,-kr+ bare ved å kjøpe 40gb.

 

Så det enkleste hadde kanskje vært å bare kjøpe et oppgraderingskit med hk,ram og cpu.

 

 

Håper du blir noe mer klokere av dette.

:hmm:

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...