Gå til innhold

formatering og ms outlook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på hvordan du tar vare på adresseboka, men du kan ta vare på alle mail i personlig mappe ved å eksportere den ut.

Fil => importer og eksporter => eksporter til fil => personlig mappe (.pts). Da kan du velge hvor du skal lagre hele mappa med sendte og mottatte mail.

 

Når du etter formateringen skal ha den tilbake er det bare å importere den igjen med nesten samme prosedyren. Fil => imp. og eksp. => importer fra et program eller fil => Personlig fil mappe (.pts) (velg fil)

 

Sikkert noe liknede for adresseboken også, men den har jeg ikke brukt før, så den har jeg ikke tatt vare på ved en format

Lenke til kommentar

Bruker selv og kopiere filene i denne katlaogen

 

C:\Documents and Settings\"brukernavnet ditt"\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook

 

Da får du med adressebok, epost, kalender, oppgaver og notater. Men du får ikke med epost kontoer. Disse må settes opp på nytt.

 

Finnes sikkert en enklere måte. Men jeg bruker dette siden det er ganske enkelt og ta backup av disse filene.

Endret av ?
Lenke til kommentar

det du sier høres vel og bra ut, men det viser seg at når jeg går inn på fil > eksporter > meldinger, så får jeg ikke opp noe alternativ om å eksportere til fil. får bare opp eksportere til ms outlook eller ms exchange. (jeg kjører da altså ms outlook express...det er kansje der problemet ligger? at jeg må ha 'vanlig' outlook og ikke express)

Lenke til kommentar

Fungerer ikke files and settings transfer på outlook? Eller tar den bare outlook express?

 

(Om du bruker XP da :) )

 

EDIT: Ser det er snakk om OE - da kan du bruke files and settings transfer wizard (Start -> programmer -> accessories -> system tools -> files and settings transfer wizard )

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Det du gjør er at du søker opp filen som heter *.pst. Der ligger alt av meldinger, kontakter og kalender.

 

Kopier denne til valgt mappe. Når du installerer på nytt, går du inn på Kontrollpanel-> E- post-> Vis profiler-> Legg til-> Legg til personlig mappe. Fjern standardmappen som ligger der fra før.

 

Du oppnår da:

- E-posten i den mappen du vil

- Enklere backup senere.

 

Ta kontakt hvis du lurer på noe; MSN: [email protected]

 

Tori

Endret av oltis
Lenke til kommentar
Det du gjør er at du søker opp filen som heter *.pst. Der ligger alt av meldinger, kontakter og kalender.

 

Kopier denne til valgt mappe. Når du installerer på nytt, går du inn på Kontrollpanel-> E- post-> Vis profiler-> Legg til-> Legg til personlig mappe. Fjern standardmappen som ligger der fra før.

 

Du oppnår da:

- E-posten i den mappen du vil

- Enklere backup senere.

 

Ta kontakt hvis du lurer på noe; MSN: [email protected]

 

Tori

hmm, finner ingen *.pst-filer ved søking på 'min datamaskin'...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...