Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

11b vs 11g


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

G standarden er egentlig bare en oppgradering av B standarden, så du vil nokk oppleve mye av den samme lengden/signalstyrken på begge, kanskje litt kjappere med G, men hvis du bruker A trur jeg du skal få bedre hastighet, mindre forstyrrelser når den kjører på en helt annen frekvens enn B/G

Lenke til kommentar

Cluet er at jeg bare oppnår hastighet på 0,3 Mbps der hvor jeg befinner meg nå. Har et gammelt nettverkskort på 11 Mbps. Tror dere da det vil hjelpe meg å oppgradere til et nyere på 54 Mbps? Eller vil det ikke gi noen serlige forbedringer i og med at jeg bruker den samme antenne? Snakker om mini-PCI til bærbar PC her...

Lenke til kommentar

Et "g" WLAN vil nok ikke ha noen større rekkevidde enn et "b" WLAN, men det er helt klare hastighetsforskjeller. Min erfaring med oppgraderinger av en slik art er at man oppnår en dobling i faktisk overføringshastighet.

 

Selvsagt, om du befinner deg knapt innenfor rekkevidde av basestasjonen er det ikke sikkert du vil oppleve så veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar
la oss få vite din erfaring når du har testet, da! :)

Vanskelig å si noe konkret her da dekningen varierer litt. Men akkurat nå har jeg full dekning på 54 Mbps, så ja, det hjalp å oppgradere frå "b" til "g". Hastigheten har jo også blitt bedre. Men det er mulig at det nye nettverkskortet mitt hadde kraftigere sender enn mitt gamle, at det er det som fører til bedre dekning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...