Gå til innhold

Oppgradere - Hk,Cpu ogMinne


Anbefalte innlegg

Skal til og oppgradere pc'n, og har satt opp følgende komponenter:

 

HK:

Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 Pris: kr 1 050,00

 

RAM:

OCZ 1024MB PC-3200 DDR 512 x 2 Kit Pris: kr 1 895,00

 

CPU:

AMD Athlon 64 3500+ "Winchester" Pris: kr 2 295,00

 

CPU-KJØLER:

Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC Pris: kr 215,00

 

TOTALT: 5455,-

 

 

Har valgt å ikke gå for nForce4 da jeg ikke kommer til å anskaffe meg pci-Express skjermkort med det første.

 

Noen invendinger mot oppsettet ovenfor?

 

Har to ide-disker,- vil disse kunne benyttes sammen med dette HK, eller må jeg kjøpe meg noen nye S-ATA - disker?

 

Vil jeg få en drastisk reduksjon i ytelsen hvis jeg byttet ut ovenfornevnte cpu med en AMD Athlon 64 3000 eller AMD Athlon 64 3200? (Skal benyttes til "vanlig" kontorarbeid og video/bilderedigering).

 

Er det noen rimeligere ramalternativ som vil fungere bra med dette oppsettet? Skal ha 1GB, blir ikke aktuelt å overklokke.

 

 

Setter pris på alle innspill. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK vet eg ikke om det e bra eller dårlig, men i følge den ene erfaringen skal det visst være et bra kort. Ser det e mange som anbefaler dette, noen som har noe mere sikkert å komme med? :hmm:

 

Minne ser helt greit ut, men visst du vil ha billigere (og da dårligere) så kan du jo vurdere disse eller kanskje Corsair sine "Value"-brikker, men eg ville beholdt OCZ.

 

Siden du ikke e hardcore gamer så holder det vel med 3200+ eller 3000+... tror ikke du vil merke store forskjellen mellom 3500+ og 3200+, eller?

 

Trenger vel ikke å kjøpe ny CPU-kjøler, følger med CPUen. Men selvfølgelig, visst du vil ha en mer stille vifte, kan du jo kjøpe det, men visst støy ikke har noe å si, så trenger du ikke ny.

 

Ja, du kan bruke IDE-disker på det HKet.

Endret av PCXray
Lenke til kommentar

Takker for svaret PCXray.

 

Jeg har ikke fulgt nøye nok med på HW-fronten til å kunne si om det ene HK er "bedre" enn det andre. Så hvis noen med mer peiling enn meg kan si litt om forskjellene mellom Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250 og MSI K8N NEO2 Platinum nforce3 250 Ultra, så hadde det vært flotters. (Og om ev. OCZ-minnet vil fungere greit sammen med MSI-kortet)

 

Sjekket prisen på de minnemodulene du nevnte, og så at det ikke var mange kronene å spare. Så da følger jeg rådet ditt, og kjøper OCZ sine.

 

Når det gjelder cpu-vifta, så kjøper jeg den pga av lydnivået.

 

Flott at jeg kan bruke de gamle ide-diskene mine, blir vel til at jeg kjøper meg noen s-ata disker med tid og stunder.

 

Cpu'n har jeg heller ikke bestemt meg helt for enda. Prisforskjellen på rundt 1000 kroner er relativt mye for en fattig student, men den andre siden så hadde det vært greit å kjøpe noe "ordentlig" når man først kjøper.

 

Vel, vel. Valgets kvaler...

 

Flere syspunkter taes i mot med åpne armer, spesielt når det gjelder valget av hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...