Gå til innhold

Hvilket av disse to oppsetta burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Dealen er den at jeg har lyst til å kjøpe ein data jeg allerede har spørt om en del her. Men min far skal alltid klare å blande seg litt inn, han jobber i hp og meiner at den pc`en de kan selge meg absolutt er bedre enn min. Den kjører ikke amd64 system men intel, og han mener det er mye mye bedre.

Så tenkte jeg skulle poste her, og se om dere kommer fram til hvilket jeg bør kjøpe.

 

Kjekt viss dere kan gi beskjed koffor jeg bør kjepe intel eller amd64 systemet så jeg har någen ponkter å disktuere med han på :p

 

Mitt system ser slik ut

Ant. Beskrivelse Slett

 

Gigabyte K8NXP-SLI nForce4 SLI

1 995,00

YESICO 8989 Sølv

695,00

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

2 395,00

2xPapst Kabinett vifte 80x80x25mm

270,00

2xSeagate 160GB S-ATA NCQ 7200RPM

1 750,00

OCZ PowerStream strømforsyning 420W (eller 450)

895,00

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED

1 750,00

 

Tot: 9 750,00 (inkl. mva.)

+ et Geforce 6800GT skjermkort.

 

Han sitt ser slik ut

Hp pavilion t880.no photosmart pc

Operativsystem

Windows xp HOME edition

prossesor

Intel pentium prossessor 560 med hyperthreading teknologi nivå 2-chache 1mb 3,6 GHz 800mhz front side bus-hastighet. intel 915-express-brikksett

minne

2GB ddr-sdram

4 DIMM-sokler (står ikke ka type ram det er, plager litt)

datalagring

400gig Sata disk (7200RPM)

DVD stasjon 16x max

DVD opptaker to lags 16 x (plextor 716a :( )

9-i-1 minnekortleser

Video

NVDIA Geforce 6800(VGA-port, tv-uggang- DVI-port)

tv og fm radio tunekort med fjernkontroll

lyd

creative sound blaster audigy 2 zs 7.1

tilbehør

trådløst tastatur og mus

I/U porter

1 PCI-express 16x

3PCI

7USB 2-0-porter

2 FireWire

1 parallellport

+ litt programvare.

 

pris 15360 (kommer ut i februar)

 

kafforein data ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for det a64 systemet du har. Men det er fordi at: 1, det er hp pakkepc. "Åpne kabbet og bryt garantien", noe som kan være utrolig irrriterende når du for eksempel skal bytte en liten del. 2, du har et hovedkort med sli, når du synes at 3d ytelsen ikke er den helt store så kan du bare kjøpe deg et skjermkort til og få opptil 75% mer ytelse. + at det skal sies at jeg har en liten forkjærlighet til Amd :love:

 

Greit nok at den hp pcen har dobbelt så mye minne, men hva i guds navn skal du med 2gb minne med mindre du ikke skal kjøre skummelt store applikasjoner. Den har jo og 400 gb, men du har jo 320 i din, så det er jo ikke så mye forskjell. Men din pc har du vell satt opp selv? slik at du har alt som du vil ha det, det får du ikke i en pakke pc.

 

Den hp pcen hadde jo mye "dilldall", kortleser osv osv. Trenger du dette?

 

Men den hp pcen har bedre cpu, men jeg tror ikke du trenger så mye mer enn en xp3200 64. jeg antar at pcen brukes mest til spilling?

 

Så hvis dette var meg ville jeg behold a64 systemet, og sagt til faren min at jeg trenger rett og slett ikke mer og at jeg ikke vil ha en pakke pc.

Endret av Pasient-
Lenke til kommentar

Skal si meg enig i det. jeg vil også påstå at mitt skjermkort er bedre, og han sitt er vel et agp skjermkort?

 

2. greit den har dobbelt så masse minne, resten av systemet støtter det ikke, og jeg vil påstå at det sikkert er billig minne. viss du ser på minne mitt så er det ocz 1024 i to minnebrikker som kjører dual, og med en timing på 2.2.2.2.5.

 

jeg har også to hardisker, og som støtter ncq, heller det enn bare ein. hardisk krasj da og alt går tabt. og veldig sant det du seier med garantig og åpning av hardisk.

 

Jeg liker også amd64 systemet mitt, men han klager på at ingen de selger pc`er til kjøper dette. det blir bare brukt i servere, og det har ennå ikke komt programvare eller os til dette systemet ennå så det er ikke vits å kjøpe.

 

trenger engetlig bare någe gode grunner til ikke å ha intel systemet :p for han er ganske sta på at det er bedre!

Lenke til kommentar

Prøv å overtal ein person som har jobbet i hp i endel år, og som jobber som programmer der. Han elsker de datamaskinene :p

 

men skal klare det. mitt system er billigere enn hans og, så jeg kan kjøpe en 3500+ winchester cpu, vil meine at den er bedre :)

 

tenkte bare at dere hadde et par gode tips, til ka som er bedre/dårligere med begge to.

bare kom med flere menigner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...