Gå til innhold

Ødla jeg akkurat hovedkortet mitt?


Predator

Anbefalte innlegg

Spør meg ikke hvordan ejg klarte det, men jeg var inne i bios og gjorde noen forandirnger. Trykka på save and exit setup. Da kommer skjermbilde: "Do notpower of while bios is saving your settings" Og hva klarte jeg å gjøre? Joda akkurat da var jeg i ferd med å flippe over power knappen og pc`n skrudde seg av... Prøvde å starteden igjen, alle disker og vifter og sånn starter opp som normalt, men ikke noe bilde på skjermen eller liv i tastaturer (num lock lyser ikke). Hovedkortet er et abit nf7 v 2.0 Har ikke manualen til hovedkortet her, men prøvdejumperen nede ved siden av batteriet ccmos. flytta på den for tror det er den som resetterbios. Men ingen forrandirng. Har også prøvd å ta ut batteriet, men ingen forandring.

 

Klarte jeg å ødeleggehovedkortet mitt nå? eller har noen noen tips til meg?

 

Takk for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spør meg ikke hvordan ejg klarte det, men jeg var inne i bios og gjorde noen forandirnger. Trykka på save and exit setup. Da kommer skjermbilde: "Do notpower of while bios is saving your settings" Og hva klarte jeg å gjøre? Joda akkurat da var jeg i ferd med å flippe over power knappen og pc`n skrudde seg av... Prøvde å starteden igjen, alle disker og vifter og sånn starter opp som normalt, men ikke noe bilde på skjermen eller liv i tastaturer (num lock lyser ikke). Hovedkortet er et abit nf7 v 2.0 Har ikke manualen til hovedkortet her, men prøvdejumperen nede ved siden av batteriet ccmos. flytta på den for tror det er den som resetterbios. Men ingen forrandirng. Har også prøvd å ta ut batteriet, men ingen forandring.

 

Klarte jeg å ødeleggehovedkortet mitt nå? eller har noen noen tips til meg?

 

Takk for alle svar...

Høres ut som en feil-flash for meg. Eneste løsningen jeg vet om (bortsett fra et nytt kort) er å flashe det tilbake igjen, noe som kan være tricky. Hør med en lokal databutikk, såfremt det er noe kompetanse der da.

Lenke til kommentar

Om det virkelig er biosen som er "fucka" så finnes det håp:

 

jeg hadde et slikt problem og fikk hjelp av den svenske nettbutikken www.eksitdata.com, som selger ferdigflashede bios-brikker. De kan også programere din gamle om du sender den inn... Koster ikke all verden heller.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Du har satt jumperen tilbake i riktig posisjon da? Husker jeg glemte det en gang, og gikk i taket flere ganger før jeg innså hva jeg hadde gjort. :)

Ja den er satt tilbake i riktig posisjon. Men er ikke helt sikker på at det er riktig jumper.... for maskinen starter opp da også selv om jeg har stilt på jumperen. Skal den det da? Kan noen bekrefte at det er riktig jumper?

 

Ikke noe kyndige databutikker i nærheten her gitt... Koster jo ikke så mye for et nytt NF7 kortnå da, men ergelig alikevel.

Lenke til kommentar
Siden du ikke er sikker om du flytter på riktig "Jumper" ville jeg prøvd og ta ut batteriet på hovedkorte. Da får du værtfall resatt biosen, men husk la det være ut en liten stund før du setter det inn igjen...

 

/Cyrus

Prøvde å ta ut batteriet en liten stund i sta, men satt det da raskt inn igjen. Prøver å ha det lengere ute nå.... ligger 15 min foreløbig. Får vente en stund til for å være sikker

Lenke til kommentar
Siden du ikke er sikker om du flytter på riktig "Jumper" ville jeg prøvd og ta ut batteriet på hovedkorte. Da får du værtfall resatt biosen, men husk la det være ut en liten stund før du setter det inn igjen...

 

/Cyrus

Prøvde å ta ut batteriet en liten stund i sta, men satt det da raskt inn igjen. Prøver å ha det lengere ute nå.... ligger 15 min foreløbig. Får vente en stund til for å være sikker

Det skal være lenge nok det...

 

/cyrus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...