Betroz Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Når jeg spiller f.eks CS Source bruker jeg å ha FRAPS oppe for å vise FPS. Spiller i 1024x768 HQ uten AA/AF for å få bra flyt. (se under for hardware spec) Ligger på over 100 fps meste parten av tiden, men noen få ganger dropper frameraten plutselig ned i 30 på spessielle steder når jeg er i kamp med motstandere. Nå kan dere kanskje tro at spillet bare presser hardwaren min i kne, men jeg tror ikke det er det som skjer forde jeg dropper som regel sjeldent under 60 fps i heavy kamper, men noen få ganger er den nede i 30 fps. Driver problem? Eller 3D motoren i spillet sin skyld? Hva opplever dere med dette? Hardware : FX-55, 1GB RAM og 6800 Ultra @ 450/1200 med 66.93 ForceWare.
oophus_3do Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Hvordan strømforsyning har du? Jeg har hatt samme problem som du. Byttet strømforsyning og det hjalp.
Betroz Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 Hvordan strømforsyning har du?Jeg har hatt samme problem som du. Byttet strømforsyning og det hjalp. Takk for svar, men det er nok ikke det som er problemet. Har en OCZ 520W som leverer stabile +12, 3.3 og 5 volt. De forandrer seg nesten ikke. Så det må være noe annet.
sixx Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Hovedgrunnen til fps dropp er jo som oftest minne. Men det ser ut til at du har greit med minne på pcen(men det spørs jo hvor raskt det er da?) Du kan jo også alltid prøve å laste ned nyere drivere til skjermkortet ditt da... Men det der er visstnok en litt "vanlig" feil i cs:s. Kanskje det blir bedre når det kommer en nyere versjon?
Betroz Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 Jeg skal teste ut "-heapsize 384000" og se om det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå