Gå til innhold

Ryggsekk for fotoutstyr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

er det noen som har erfaringer med kamerasekkene til Tamrac? Jeg tenker spesielt på Tamrac Expedition 5. Hvor godt beskytter denne sekken mot regn? Jeg trenger sekk til turbruk som jeg kan ta ut i Bergensværet uten å være konstant redd for fukt i utstyret. (Siden det regner over 200 dager i året her er det lite aktuelt å sitte inne og vente på bedre dager, snufs...)

 

Har også vurdert Lowepro sin DryZone 100, men den er jo så fryktelig dyr. Dessuten virker det tungvindt å måtte åpne to glidelåser for å komme inn til hovedrommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er den i bruk ellers? Er det praktisk å åpne og lukke den for å få tak i kameraet?

 

Jeg synes ellers at den gule fargen taler mot sekken, den formelig skriker "robb meg!". Ikke noe stort problem i Norge, men på utenlandsreiser ville jeg ikke følt meg så komfortabel med den fargen på ryggen...

 

Men HELT vanntett sekk frister virkelig...

 

 

Har også vurdert å lete etter en kobinasjonssekk som både har plass til fotoutstyr samt klær og mat for en dagstur. Har imidlertid ikke funnet noen slik ennå, noen som har råd?

Lenke til kommentar

Du sier noe. Da gjenstår det bare å finne en butikk som har den inne, de fleste ser bare ut til å føre den gule. Går vel sikkert an å bestille. Har du en like god løsning på prisen? :p

 

 

EDIT:

(Edit:

Natur og Fritid ser hvertfall ut til å selge i begge fargevarienter, og litt billigere enn hos ddmr..)

TAKK! :D

Endret av Aesop
Lenke til kommentar

Oppdaget akkurat det samme selv. Med så lav dollarkurs som vi har nå kan jeg jo få både Dryzone 100 og nytt stativ til samme prisen som sekk aleine i Norge. Får tenke litt mer på om det virkelig er denne jeg trenger. Ser også at de har Nature Trekker AW II til $189.

 

tomviktor eller andre som har Drysone sekk:

Jeg ser at mange av de andre sekkene til Lowepro har mulighet til å montere på sidelommer o.l. Er dette mulig på Dryzone 100? Jeg tror jeg kommer til å savne rom til en ekstra genser o.l. Ser at Lowepro har en daypack som kan monteres utenpå sekken, men da ser jeg for meg at sekken kan bli veldig baktung. Har du noen tanker om det?

Lenke til kommentar

Er selv ute å vandrer i utstyrsjungelen etter en god sekk.... tror ihvertfall det ender opp med sekk? Noen som har erfaring med andre lagringsmedier som er praktiske? Sideveske?

 

Som tidligere nevnt er det ikke bare kult å ha en sekk som skriker etter tyver - selv det å ha typiske kameramerker på sekken drar opp sjangsen med dagens stadig mer utspekulerte tyver.

 

Er sekken veldig mye større da den er vantett? Er veldig bra å ha noe som tåler litt vann, men må innrømme jeg hverken svømmer med sekken eller like å stå frivillig ute i øsende regnvær.

 

Kreterier jeg selv går etter er:

- Ha plass til kamera + noen linser

- Er det sekk så hadde det vært greit å lett kunne festet stativet

- Behagelig å ha på/drasse rundt på

- Beskyttelse for utstyret om uhellet skulle være ute og en mister sekken i bakken.

 

Skal bestille stativ (om jeg bare klarer å bestemme meg) + linse og noen filtre fra B&H så tenkte å kaste den på samtidig så blir egentlig ikke frakten noe særlig pr. ting så stor heller.

Lenke til kommentar

Her er en link til hvordan bruke dryzone 100

 

Må tilføye at sekken er type vanntett og glidelåsen er ikke alltid like enkel å røske opp dersom man skal ta noen snapshots! Den flyter i vann selv med mye utstyr! Glidelåsen er skjør og bør smøres med silikon! Men det er en god sekk som tåler en støyt! Har den selv i grå/sort og kjøpte den i forbindelse med at jeg tar med kamera ut på lange turer med rask gummibåt hvor faren for kraftig sjøsprøyt og mye vann er overhengende! Når det gjelder sidelommer og slikt er jeg usikker, desverre! Kjøpte den brukt slik at det fulgte ikke mye brosjyrer ol med!

 

Kanskje Super Trekker AW II heller er noe for deg? AW står for All weather, og den er vannavisende og tåler en hel uke ute i Bergens heller våte miljø! Den er dessuten mye rimeligere! Den vet jeg også har muligheter for sidelommer som rommer en del samt annet ekstrautstyr!

 

Her er en link til Super Trekker AW II

Endret av tomviktor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...