Gå til innhold

nytt spill vil ikke starte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

har kjøpt et spill til min datter, men det vil ikke starte etter at det er instalert.

får opp melding at den ikke finner "cd rom" og at jeg må sette inn orginalplaten, å starte spillet på nytt. har prøvet det hos naboen, og da fungerte den. hva kan være galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fortell hvilket spill og hva slags HW du har så kanskje d blir fornuftige svar på deg også!

#ulovlig link fjernet#

Endret av It's me
Skrevet

ja det er lovlig kjøpt spill. det er barbie "prinsessen og fattigjenta". jeg har aopen cd-rom. geforce4 ti4200, ca2gb amd prosessor. har nyeste drivere for skjermkort og diretx 9c

Skrevet

Velkommen til forumet!

On-Topic: Det kan være flere grunner til at dette skjer. Har du innstalert noen form for daemo tools eller andre image¨fil-programmer (Slike programmer som lager falske cd/dvd-rom som kjører .cue og .iso filer osv). Noen spill reagerer på slike programmer. Så hvis du har slike programmer prøv å slett de falske dvd-rommene og eventuet av-innstaler.

Kansje du har noe virus eller lignende. Kjør en virus-scan og søk etter spy-ware. Dette kan kansje hjelpe. Kan ikke komme på noe mer som kan hjelpe. Kansje andre har noe å tilføye?

Til deg P-in-P

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

Vet at dette ikke gjelder ulovelig piratkopiering, men linken kan føre til dette.

Skrevet

Et lite tips for en som, etter hva jeg forstår, ikke kan så mye pc så er det en god del nocdcracks ol som inneholder virus som er "joina" med exe fila.

Selvfølgelig gjelder ikke dette alle cracks, men man bør være litt varsom. Feks den cracken til doom3 en kompis av meg... og jeg :) hadde et virus. Et ikke så farlig virus men et virus.

Siden det er sikkert noen som vill slenge §, næremere sagt Åndsverkloven §12, etter meg med lovbrudd forde jeg sier jeg "har" warez vill jeg bare legge til at kompisen min, i dette tilfellet, hadde bestilt Doom3 på forhåndsbestilling forde han ville være sikker på å få det først... Det eneste problemet var at warez versionen kom ut to uker før han fikk det derfor downa han den også og runna spillet før den han betalte for kom. LOL Ja man kan jo da spørre seg hva som egentlig fører til warez :) Uansett har han da rettigheten i henhold til Åndsverkloven §12 og §39h til å ha en kopi av doom3 samt gi en til en venn...meg, hvis folk ikke skjønte hvem :). Ble muligens litt offtopic detta her men men :whistle:

Skrevet

Piratkopieringsdebatten kan man ta seinere... Hva med å hjelpe karen?

Lillesøstra mi har flåklypa-spillet, og det ville ikke starte opp i XP etter en innstalasjon av SP2. Var bare å laste ned en patch til spillet fra hjemmesiden dems. Prøv det samme du også.. www.google.com ;)

Skrevet
Piratkopieringsdebatten kan man ta seinere... Hva med å hjelpe karen?

Lillesøstra mi har flåklypa-spillet, og det ville ikke starte opp i XP etter en innstalasjon av SP2. Var bare å laste ned en patch til spillet fra hjemmesiden dems. Prøv det samme du også.. www.google.com ;)

http://www.panvision.com/o.o.i.s?id=128&product=KN0040 Har sjekket hjemmesidene deres, og man skulle ikke tro at det var kommet noen patcher til spillet. Har også søkt litt rundt på google, men uten resultat. Tror dette er slike spill som ikke får patcher jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...