genstian Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 make menuconfig funker ikke den sirer jeg må ha ncurses jeg har lastet ned ncurses 5.4 men får ikke installert det er litt begynner i linux ennå
olear Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hvis du er nybegynner på Linux så bør du ikke kompilere kernel selv. Å kompilere kernel er av mange den ultimate test siden den krever en del kunnskap i hva man trenger og ikke trenger. Du må ikke bruke make menuconfig (NCURSES) du kan også bruke make xconfig (QT) eller make gconfig (GTK).
genstian Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 jeg finner ingen ferdig kompilerte kerneler som fungerer funker alle på suse?
genstian Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 ja lydkortet støttes ikke i 2.4.xx(husker ikke) og noen på et amricansk forum sa at 2.6.10 hadde det (e-mu 1820m) og jeg finner ingen drivere på nettet lyd kortet funker ikke nå lydkortet blir detektet som et SB kort
kyrsjo Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hvis du er nybegynner på Linux så bør du ikke kompilere kernel selv. Å kompilere kernel er av mange den ultimate test siden den krever en del kunnskap i hva man trenger og ikke trenger. Du må ikke bruke make menuconfig (NCURSES) du kan også bruke make xconfig (QT) eller make gconfig (GTK). Har vel brukt linux på desktop&server i snart 2 år nå, men har ennå ikke sett behovet for å kompilere hele kernelen selv...
olear Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Man må så klart ikke kompilere kernel selv. Jeg liker å ha en optimalisert kernel med bare ting jeg trenger så da er det en fordel å kompilere selv. Hva hvis man faktisk må ha en ny kernel som distroen ikke har? Da må man kompilere selv.
kyrsjo Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Men det har jeg hittil ikke måttet. Jeg har tenkt som så at jeg sparer færre sykler på å å kompilere enn selve kompilasjonen tar
Gronz Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 jeg finner ingen ferdig kompilerte kerneler som fungerer http://suse.osuosl.org/projects/kernel/kot...140000.i586.rpm ? Den er for SUSE.
genstian Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 jeg finner ingen ferdig kompilerte kerneler som fungerer http://suse.osuosl.org/projects/kernel/kot...140000.i586.rpm ? Den er for SUSE. jeg skal prøve den i morgen jeg tror faktisk jeg prøvde den men det skader ikke og prøve igjen
olear Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hvilket lydkort bruker du? Kanskje du slipper å skaffe en ny kernel.
genstian Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 Hva heter lydkortet ditt (Produsent, merke) ? (emu, 1820m) bra nok lydkort men jeg finner ikke driver
olear Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 (endret) Kortet ditt deler en del likheter med Audigy, prøv emu10k1 driveren. su modprobe snd-emu10k1 Endret 7. januar 2005 av olear
objorkum Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Ang ncurses... Open YaST > Install and Remove Software > Søk etter ncurses (og evt. devel pakke) > Installer
genstian Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 Kortet ditt deler en del likheter med Audigy, prøv emu10k1 driveren. su modprobe snd-emu10k1 det funker ikke kortet gir heller ikke strøm til den externe dellen av kortet
genstian Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 hva er kernel-bigsmp? er den bedre en kernel-default?
Gronz Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 (endret) hva er kernel-bigsmp?er den bedre en kernel-default? SMP/BIGSMP-kerneler er bare for fler-prosessor/multi-threadings-systemer. Endret 8. januar 2005 av Gimper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå