Gå til innhold

Er "liten", høy forbrenning, vil bli større.


Anbefalte innlegg

Hmm, jeg er i utgangspunktet en "liten" (tynn) fyr, som sitter for mye foran pcen, drikker for mye brus og te. Spiser bare faenskap. Veier 60 (aner ikke høyde sikkert 18X), Og burde ha trent. (jeg bare løper litt til bussen)

 

Men men hva bør jeg gjøre?

Dette vil jeg oppnå:

 

- Bli større

- Få muskler

- Kan bruke en del tid

 

 

Tips, fremgangsmåte osv?

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel vært oppe før.

Men det jeg mener er en fornuftig start er å trene kondisjon og å legge om kosten.

Kanskje ta et halvår på judo eller noe for å trene ballanse og kroppsbevissthet.

Da kan jernpumpinga bli mer effektiv, lettere å unngå feiltrening og skader.

Når du har fått innarbeida "sunne" vaner er det mye lettere å holde treninga igang, og du tåler hardere treningsøkter.

Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å kombinere.

 

Litt av poenget mitt er at de ekstra kiloene bør kunne brukes til mer enn å se bøs ut. Starte på helsestudio og kjøre på med proteinpulver og kreatin mener jeg er helt på trynet.

Lenke til kommentar
SPIS MER! å da mener jeg ikke mer potetgull, men mer orntli mat! :D

Var vel omtrent det jeg gjorde. :yes:

Begynte å trene da jeg var ca et år eldre enn pc^2004.

Fikk en helt avsindig apetitt.

12 skiver i matpakka og middag i to omganger. Stort sett "vanlig" mat og ganske mye frukt og grønt. Men nok proteiner er viktig.

Dels muskler og dels noe som etterhvert kunne minne om underhudsfett resulterte i en vektøkning på 10kg i løpet av halvannet år.

 

Men en ting som er veldig viktig er en god treningspartner.

Faren min hadde trøbbel med ryggen og vi starta samtidig.

Kvalitetstid på flere måter i det helsestudioet kan man si. :thumbup:

Lenke til kommentar

  • Gå over til vann så godt du kan og begrens brusen til helgene
  • Samme gjelder godis og junkfood
  • Få i deg MYE mat, bra mat. (kjøtt (helst hvitt som kylling, kalkun osv), fisk, frukt og grønt, egg, etc
  • Drikk mye melk!
  • Kerr deg på nærmeste treningssenter og få deg et passelig treningsprogram og bygg opp et treningsgrunnlag i noen måneder
  • gå så over til et gradvis tyngre program
  • Spis ofte og lite i stedet for 1 gang og mye
  • Vurdèr kosttilskudd i form av proteiner og/eller karbo.

Lenke til kommentar

Advarsel: ikke ta i mer enn du føler kroppen din tåler på noen som helst måte; du kan gjærne presse deg selv til max, men ikke lengre.

 

mvh. en som har j**** vondt i kneet :dribble: (vridning i kneet)

 

Edit: ikke maks i starten da - selvfølgelig, du må trene deg opp et godt grunnlag, men jeg vil ikke råde deg til å drive kun styrketrening.

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Skal du bli større er det bare å ete på ;P et bra mat såklart.

Proteinpulver er heller ikke dumt, hvis du også skal bli markert får du deffe etter at du har blitt større. Begynn på ett treningstudio og hør om du kan få en instruksjonstime så du trener opp det grunnleggende, mer spesifike muskelgrupper tar du etter at du har bygd opp ett grunnlag.

Spør også om hvordan du gjør de forskjellige øvelsene så du gjør det rett.

Tren hele kroppen 3 ganger i uka ellerno, iallefall husk å ha iallefall en hviledag mellom hver økt.

 

Stå på, med vilja til så får du til det meste :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal du bli større er det bare å ete på ;P et bra mat såklart.

Proteinpulver er heller ikke dumt, hvis du også skal bli markert får du deffe etter at du har blitt større. Begynn på ett treningstudio og hør om du kan få en instruksjonstime så du trener opp det grunnleggende, mer spesifike muskelgrupper tar du etter at du har bygd opp ett grunnlag.

Spør også om hvordan du gjør de forskjellige øvelsene så du gjør det rett.

Tren hele kroppen 3 ganger i uka ellerno, iallefall husk å ha iallefall en hviledag mellom hver økt.

 

Stå på, med vilja til så får du til det meste :thumbup:

èn hviledag i mellom?

 

Det var da kanskje litt å overdrive, jeg vil i allfall annbefale 2 dager trening, 1 dag av, 2 dager på, osv.

 

Det er faktisk ikke noe gale med å trene 12 ganger i uken bare du føler at du kan klare det. (Hvis du føler at musklene ikke klarer å restaurere seg mellom øktene så trener du for ofte)

 

Du kan f.eks putte inn litt kondisjonstrening de dagene du føler deg litt ør.

 

Er det noen som har prøvd med 3 dobbeltimer 6 dager i uken? Morgentrening, middagstrening og en kveldsøkt, det er i allfall ikke noen dum ide.

Lenke til kommentar
Musklene må få hvile seg så de kan bygge seg opp igjen,

skal du trene 2 dager på rad må du iallefall ha ett program der du trener forskjellige muskelgrupper per dag.

 

Og 3 treningsøkter om dagen er bare tull,

da trener du ikke effektivt nok den ene gangen.

Jeg tenkte egentlig ikke på styrketrening; en meget effektiv måte å bygge kroppen opp på, på en sunn måte kan være å ta 45min med løping på morgenen ( Du blir så mye mer opplagt på skolen), så 2 timer med svømming på dagen og 2 timer med styrketrening på kvelden...

 

Jeg skal love deg, med pause hver tredje dag, så er dette noe av det beste du kan gjøre for å komme i form...

 

Men 3 ganger for dagen med pumping høres ikke så veldig bra ut for kroppen, men så er ikke pumping den eneste måten å bli kraftigere på heller.

Lenke til kommentar

Nå er jeg mer enig med deg ;)

Men hvis du trener hele kroppen en dag (styrketrening)

ville jeg uansett tatt en dag pause etter det.

 

edit: pause med styrketreninga, kardiotrening veit jeg ikke åssen det er med pauser, men vil ikke tru at det kan skade.

Driver selv med mye skating og andre aktiviteter og det er nok bare positivt å få forbrent litt

Endret av bokormen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen som vet om ett eller annet program jeg kan begynne med, som varer i feks. en mnd., så starter jeg fra feb. Jeg har forresten kjøpt meg vekter, også har jeg trimsykkel, og romaskin fra før av.. Noe jeg bør bruke her? Og hvilke måter jeg skal bruke vektene på? (Det er sånne man bruker til en hånd.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...