Gå til innhold

Ultrasone PROline 750 hodetelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del ville holdt meg til Sennheiser. Jeg har hørt svært lite om Ultrasone klokkene, så de sier meg ikke så mye. Jeg fant denne testen av proline 750 på Head-Fi.

 

Når det gjelder forsterker, så er det virkelig å anbefale. Spesielt hvis du har litt dyrere klokker. Får ut mye mer av potensialet i klokkene.

Lenke til kommentar

Jeg synes Ultrasone holder generelt en meget bra byggekvalitet, og lydmessig er de absolutt i klasse med f.eks. Sennheiser og Beyerdynamic.

 

Sennheiser har ingen lukkede hodetelefoner som matcher Ultrasone PROline 750 i lyd. Beyerdynamic DT660 er ikke langt unna, og er konstruert veldig likt.

 

Det er ganske så stor forskjell fra Senn HD280 Pro, hele lydbildet er forbedret og spesielt bassen er rå i Ultrasone'en.

 

PROline 750 er lett å drive for lydkort etc.

 

Men...for å utnytte Ultrasone'en må man ha en bra kilde. Utgangen fra høyttalerne er ikke bra.

Lydkortet burde også være relativt oppegående, og IKKE integrert på hovedkortet.

 

Har du ikke en god kilde, er det like greit med HD280 Pro.

Merk også at HD280 Pro isolerer bedre enn PROline 750, men sistnevnte er en tanke mer behagelig å ha på hodet.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å kjøpe hodetelefonforsterker etterhvert, men tror ikke jeg har råd akkurat nå. De som selges på hpx virker litt store. Noen i Norge som selger mindre forsterkere som er bedre egnet til å ta med en bærbar datamaskin?

 

PROline 750 koster bare 200 kroner mer enn PROline 650, og er vel ganske billig i forhold til andre dyre hodetelefoner i Norge... Beyerdynamic DT880 Audiofil hodetelefon koster for eksempel over 3000, og er vel litt billigere enn PROline 750 i USA?

 

Hva med "S-Logic"... er det noe å bry seg om?

Lenke til kommentar

Hodetelefonforsterker er ikke dumt.

 

Dessverre er det dårlig utvalg i Norge.

www.headphone.com har en del interessante greier, spesielt Bithead som har eget lydkort via USB.

 

Men sjekk også Corda forsterkerne fra Meier Audio. Meget bra saker.

www.meier-audio.de

 

Prisene på hodetelefoner i Norge er ikke så ille, bortsett fra Grado da.

 

S-Logic er nok mest for markedsføring, men Ultrasone'ene jeg har testa har hatt et noe større lydbilde enn mange andre lukkede konkurrenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...