Gå til innhold

Half-Life: City 17: Tid og sted.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Half-Life 2: Raising the Bar

 

"Valve går nye veier også i litteraturens verden. Folkene bak Half-Life 2 har fått tid til å lage bok om seg selv også.

 

Raising the Bar er en besynderlig utgivelse. Ikke bare savner den nesten trehundre sider lange boken en forfatter, men den er også forbausende tekstfattig. I stedet for å få noen til å skrive historien om hvordan tidenes mest etterlengtede PC-spill ble till, har Gabe Newell, mannen som startet Valve, isteden fått laget en bok basert på skisser, manusutkast, utsagn fra utviklerne, screenshots og konseptkunst fra utviklingsprosessen. Resultatet har blitt en skattekiste for Half-Life fans. Alt fra vesener som ble forkastet på et tidlig tidspunkt til våpen og karakterer som ble utviklet og forbedret gjennom det syv år lang arbeidet er her. Ofte ledsaget av små kommentarer fra Valve-teamet selv, andre ganger uten forklarende tekst i det hele tatt. Helhetsinntrykket er et imponerende stykke dokumentasjon av et spill som har vist seg å sette ny standard for hele spillindustrien. Her finner du alt du noengang har ønsket å vite om Half-Life 2 og enda litt mer."

 

 

Sitat fra http://www.adressa.no/kultur/spill/anmelde...ticle394437.ece

Lenke til kommentar

Bildet som viser overblikket over byen forteller at byen muligens har et "design" fra Renessansen.. (f.eks Paris)

Dvs. at gatene har et sentrum, som går ut i mange hovedgater i stjerneform.

 

I Russland, derimot, har gatene gjerne mer Barokk-form. Dvs hovedgater i et firkantet rutenett.

 

Edit: ingen påstander, bare beregninger.

Endret av Mr. -=NeoguN=-
Lenke til kommentar

City 17 er fiksjon!

 

Ilag med det meste i HL2.

 

grunnen til at jeg sier det er at det er blitt en blanding av hummer og kanarie.

 

Bygningene, for eksempel lave 4-5 etasjers hus er "hrushevka", alstå en bygningsdesign fra Kruschev`s tid i Soviet - en annen god kjennetegn er firkantede trapper med innebygd heissjakt i midten.

De fleste personbilene som finnes der er Volga eller UAZ.

Lastebilene som man ser av og til er nok FIAT.

En del av bygninger har navn, Cafe Baltic for eksempel, eller "ЦИМЕНТ" Som betyr "sement" bare feilstavet, det finnes mange graffittier men ingen av de er kyrilliske. End del av Combine-produkter er numerert eller med tekst, for eksempel førstehjelpspakkene er "AIDE" osv.

Veldig mange høyblokker er 100% sovietske, ingen andre plasser i verden var det bygd noe så umenneskelig. Man kan se mange av dem på "Route canal".

Dokkene, skipene og containere er vestlige, samt elektriske elementer som trafoer, brytere, lys, rør osv - de tror jeg er standard i USA.

Nova prospekt, selv utenfor city 17 men som må være nær siden Gordon klarer den turen rimelig fort, er så amerikansk som applie pie og cadillac, men navnet er atter en gang med soviets/østeuropeisk preg.

Da man kommer tilbake til C17, i "follow freeman" er det mye som tyder på amerikansk design - den plassen med "the suppression device" som Barney, like usikkert som jeg her, kaller for "a bank, a museum.... something!". Ikke så langt derfra er "the horse" - siste plassen før man kommer til citadellen.

Legg også merke til at alle våpen er vestlige, revolvere, maskinpistoler, håndpistoler, granater etc som finnes idag, altså ikke-fiksjonelle ting.

En plass til - Ravenholm, er også hummer og kanarie. Father Grigory, Ortodoks Kristen kirke, og en a-la-hollywood amerikansk graveplass.

 

Dermed kan jeg bare konkludere at uansett hva Valve tenkte på da de skapte City 17, så er den ikke østeuropeisk, og ikke vestlig men ren fiskjon, med preg av diverse arkiterktur, teknologi og kultur.

Lenke til kommentar
City 17 er fiksjon!

 

Ilag med det meste i HL2.

 

grunnen til at jeg sier det er at det er blitt en blanding av hummer og kanarie.

 

Bygningene, for eksempel lave 4-5 etasjers hus er "hrushevka", alstå en bygningsdesign fra Kruschev`s tid i Soviet - en annen god kjennetegn er firkantede trapper med innebygd heissjakt i midten.

De fleste personbilene som finnes der  er Volga eller UAZ.

Lastebilene som man ser av og til er nok FIAT.

En del av bygninger har navn, Cafe Baltic for eksempel, eller "ЦИМЕНТ" Som betyr "sement" bare feilstavet, det finnes mange graffittier men ingen av de er kyrilliske. End del av Combine-produkter er numerert eller med tekst, for eksempel førstehjelpspakkene er "AIDE" osv.

Veldig mange høyblokker er 100% sovietske, ingen andre plasser i verden var det bygd noe så umenneskelig. Man kan se mange av dem på "Route canal".

Dokkene, skipene og containere er vestlige, samt elektriske elementer som trafoer, brytere, lys, rør osv  - de tror jeg er standard i USA.

Nova prospekt, selv utenfor city 17 men som må være nær siden Gordon klarer den turen rimelig fort, er så amerikansk som applie pie og cadillac, men navnet er atter en gang med soviets/østeuropeisk preg.

Da man kommer tilbake til C17, i  "follow freeman" er det mye som tyder på amerikansk design - den plassen med "the suppression device" som Barney, like usikkert som jeg her, kaller for "a bank, a museum.... something!". Ikke så langt derfra er "the horse" - siste plassen før man kommer til citadellen.

Legg også merke til at alle våpen er vestlige, revolvere, maskinpistoler, håndpistoler, granater etc som finnes idag, altså ikke-fiksjonelle ting.

En plass til - Ravenholm, er også hummer og kanarie. Father Grigory, Ortodoks Kristen kirke, og en a-la-hollywood amerikansk graveplass.

 

Dermed kan jeg bare konkludere at uansett hva Valve tenkte på da de skapte City 17, så er den ikke østeuropeisk, og ikke vestlig men ren fiskjon, med preg av diverse arkiterktur, teknologi og kultur.

7696656[/snapback]

Nå vet vi ikke hvordan verden ser ut om 20 år da.

Lenke til kommentar

Østeuropa kan det ikke være pga at selv om alt som er der fra før av, som høyblokker, fabrikker, etc - slv hvis USA skulle invadere plassen, kunne de ikke installert urgamle rør og elekroutstyr, samt bygge bygg som er av urgammel stil og selv like gamle som de andre soviet-tingene.

 

ja om 20 år vet man aldri... men det ser ut som denne hypotetiske plassen var "invadert" av en vestlig makt minst 20-30 år tilbake!

Dermed, ren fantasi.

 

Edit:

sagt på annen måte, hvis du leser gjennom "credits" og ser en god del russiske navn der, så tror jeg disse folkene ville bare sette en spesiell preg på spillet istedenfor å la den bare fortsette der HL-1 sluttet - i USA.

Endret av g5r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...