Gå til innhold

Problemer med pcen min. Vet egentlig ikke hvorfor


stople

Anbefalte innlegg

Har en pc som er ca 1 år og fire måneder gammel. Fant følgende tall og ting under egenskaper på "Min datamaskin":

 

AMD Athlon XP2400+

2.00 GHz, 512 MB RAM

 

Har XP med alle nye oppdateringer.

 

Egentlig en helt grei pc etter det jeg vet, men det går rett og slett ikke an å spille noe spill på den: Starter jeg et spill, er på nettet eller bare hører musikk, så virker det helt fint en liten stund før enten A eller B intreffer:

 

A: Bildet låser seg, lyden forsvinner og det er ingen respons fra taster eller mus. Pleier å starte maskinen omigjen ved hjelp av PÅ knappen på framsiden. (Dette skjer når jeg spiller eller når jeg er på nettet. Har bare 50.6 kbps modem.)

 

B: Pcen starter på nytt av seg selv. (Dette skjer både når jeg spiller spill, er på nettet og når jeg bare hører på musikk).

 

Hva er det egentlig som skjer :hmm: , og går det an for en amatør som meg å fikse det? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være flere årsaker til dette, jeg holder en knapp på høy temperatur. Du kan jo begynne med det enkleste først, sjekk om det har samlet seg mye støv i viftene i PC'en. Den på prossessoren (sjekk også kjøleribba som er under vifta), i powersupply'et og eventuelt skjermkort og kabinettvifter. Kan samle seg mange hybelkaniner her, spessielt hvis PC'en står på gulvet..

 

Hjelper ikke dette, eller PC'en ikke er et hybelkanin hi, så sjekk prossessorkjøleren og at denne sitter godt på og ikke har blitt slapp i festene.

 

Lykke til

 

BTW - Feilpostet

Endret av WebKnight
Lenke til kommentar
Har blårt ut av pcen nå. Den så ut som et asymottak for hybelkaniner :whistle: Brukte utblåsing på støvsugeren, håper ikke dette var dumt.....

fungerer sikkert greit det også, men man får kjøpt bokser med trykkluft som har en tynn plastslange på, men den kan man komme bedre til i bl.a kjøleribba på prossessoren.

 

Har problemet vedvart etter at du jagde vekk kaninene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...