Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks-problem! Vær så snill hjelp meg!


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg hadde masse ubrukelig dritt og virus på pcen, og mange programmer ville ikke kjøre ordentlig osv, installasjonsprogrammer ville ikke starte osv.. Så jeg tok og lånte en Windows XP 2002 CD av kompisen min, fant min cd key, og installerte.. Så når jeg starter opp PCen så får jeg faen ikke kobla meg opp på internett, hver gang jeg trykker på browseren så kommer det sånn Modem-vindu.. Jeg har en D-link mellom 2 pcer, denne pcen jeg sitter på nå, og den jeg har på rommet - Jeg får ikke konfigurert nettet riktig tror jeg.. Har gjort det jeg pleier - men det kommer allikevel et modem-vindu eller "Koble til" når jeg starter web-browsern! Min pc som ikke har internett for tiden er koblet opp via denne pcen jeg sitter på nå (som er pappa sin) - Det står at det er aktivert , men den sender ingen pakker og mottar ingen pakker! Har ikke trådløst btw.. Tror ikke min pc finner nettet ellerno.. men hvis noen kan hjelpe meg med konfigurasjon eller ihverfal hjelpe meg skal få en bra belønning.. penger inni bildet.. **** BIG REWARD ****

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare trykk på "koble til." hvis ikke dette hjelper sånn direkte: gå inn på "verktøy/tools - alternativer for internett/internet options - tilkoblinger/connection" og velg "aldri ring et nummer/never dial" så skal IE teoretisk være satt opp til å bruke de reglene som gjelder for nettverkskortet ditt. Sjekk så om du har installert driver til nettverkskortet, og om du mottar ip fra routeren din.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svarene.. men det er sånn at jeg bare putter inn kabelen, så skal egentlig internett fungere.. men i dette tilfelle gjorde det ikke det! =(=( *

 

det derre /ipconfig osv har jeg prøvd, når jeg skriver " ipconfig /relase og ipconfig /renew skjer det ingenting.. når jeg skriver ipconfig kommer det masse tall nedover.. men når jeg skriver renew osv skjer ingenting.. :'(

 

FLER METODER plz!

Lenke til kommentar

Dette er pappa sin PC - som internett funker på..

 

Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

 

C:\Documents and Settings\Eier>ipconfig /all

 

Windows IP-konfigurasjon

 

Vertsnavn . . . . . . . . . . . : firmanav-an0j67

Primær DNS-suffiks . . . . . . . :

Nodetype . . . . . . . . . . . . : Ukjent

IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei

WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei

 

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Beskrivelse . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family

rnet NIC

Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-0C-76-74-D4-24

DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja

Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.186.0.105 (bytta litt på talla av sikkerhet)

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.0.1

DHCP-server. . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

DNS-servere. . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Leasingavtale mottatt. . . . . . : 2. januar 2005 21:04:12

Leasingavtale utgår. . . . . . . : 9. januar 2005 21:03:49

 

C:\Documents and Settings\Eier>

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...