Gå til innhold

explorer.exe klikker, trenger fiks


Anbefalte innlegg

jeg har veldig mye divx på datan min, så når jeg går inn på en av hdene mine er det alltids en ufullstendig fil der som gjør att explorer.exe klikker, for explorer.exe skal finne ut info om filen å når fila er ødelagt bruker den 100% av cpu kraften på det til den endelig klikker, jeg vet det finnes en fiks ved att man tar av info på bildestørrelsen et sted, jeg bruker aldri det uansett. men jeg fant det ikke igjen, så er det noen som vet hvor jeg kan finne det? har prøvd å søke på google også uten videre hell. det er att man setter - tegn forran en register fil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spurte en venn av meg, å han hadde oppskrifta... her er den:

 

Forum: XP & Windows 2000

Thread: XP - Clicking AVI Files on explorer causing 100% CPU Usage

NDC Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage. To solve this problem all you have to do is the following: 1. Open up regedit 2. Go to HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources. NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave incorrectly. Also, I cannot be held responsible. Backup your registry first.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...