Gå til innhold

Hakking i Winamp


Anbefalte innlegg

etter at jeg oppgraderte lydkortet til et Creative Audigy så har det blitt hakking når jeg spiller MP3, hakkingen forekommer ikke i mediaplayer.

 

hakkingen høres bare såvidt, men det skjer omtrentlig på hver eneste sang og det hakker bare 1 gang pr sang......

 

vært borti liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du XP? Har hørt at noen har hatt noen har hatt kompabilitetsproblemer med Winamp i XP med et slikt resultat som du beskriver. Har du prøvd den nyeste versonen av Winamp da? Mulig det kan fixe problemet ditt...

 

/steinih :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-08 17:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 17:52, dolbyac3 skrev:

nei, jeg bruker ikke XP, sitter på Windows 2000, med alle oppdateringer som er mulig å legge inn...


slett winamp,har du husket å slette den gamle driveren til lydkortet før du la inn den nye,når du har gjor det istallerer du lyd kort driverne så installerer du winamp 2.80 full.

Kjetil

Lenke til kommentar

jeg har prøvd å sette de buffer innstillingene til 10000, samt at jeg satte innstillingene til å bruke audigy istedet for "primary sound driver", men det hjalp ikke noe særlig.... mener det ble noe bedre, men er ikke sikker på det da (bare en innbildning??)

 

noen som har flere forslag?

 

kan winamp være inkompatibel med audigy?

 

Tor I.

Lenke til kommentar

Fikk selv noe super-irriterende hakking i lyden avogtil i winamp etter at jeg installerte Audigy i XP. Trodde først at det kunne skyldes at lydkortet delte IRQ med Raid kontrollern. Heldigvis fant jeg også ut at denne hakkingen bare skjedde i winamp.

 

Det som da fungerte helt glimrende for meg var å skifte output-plugin til DirectSound output istedet for å bruke default winamp output. Alle problemer forsvant :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...