Gå til innhold

Sprakete lyd fra anlegget


Anbefalte innlegg

Satte på anlegget mitt tidligere idag og da oppdaga jeg at lyden var sprakete og hørtes sprengt ut.. Sånn som når et element er sprengt.

Det funka i går helt fint, men dette har skjedd en gang før, men da funka det plutselig igjen dagen etterpå! Hva kan det være? :ermm:

 

Høyttalere: CV CLSC-10

Forsterker: NAD C352

Kabler: DALI Blue Wave Kabel, kjøpt på hifiklubben (tvinna sammen sort med sort og rød med rød) + noen veldig gamle signalkabler, men de er helt fine...

 

Kan det være kablene? For jeg får nesten ikke kablene inn på utgangen på forsterkeren, for de er så tykke.. Duden på hifiklubben mente at de var best!

Blir lyden merkbart "dårligere" hvis jeg hadde gått for "tynnere" høyttaler kabler?

Endret av Alderon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du har dårlig kontakt mellom forsterkeren og høytalerne. Så fremst du ikke har en skade på kabelen er det sannsynligvis i kontaktområdene mellom kabel og forsterker eller mellom kabel og høytaler feilen ligger. Du kan prøve å justere litt på kabelen å se om ting forbedrer seg.

 

Dali Blue wave kabelen er beregnet for bi-wiring. Synes det er rart at du ble anbefalt den. Høres litt jalla ut at man skal tvinne lederne sammen i hver ende for å få en tykkere kabel. Det er ikke sikkert at dette gir et bedre resulat.

 

En tykkere kabel vil gi mindre motstand enn en tynnere og er sånn sett bedre, men renheten i metallet i lederne har vel så mye å si.

Lenke til kommentar

Når det gjelder tykkelse å renhet i metallet i kablene så har vel det bare noe å si når man har et diamant belagt atom anlegg t en verdi av minst halve USA`s BNP?!

Et litt billigere annlegg vil vel ikke klare å lage så ren lyd at kablene kan lage merkbar forstyrrelse i høytalerne???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...