Gå til innhold

Finnes det andre Barebook enn AOpen sine?


lavizh

Anbefalte innlegg

Ser litt på Aopen Barebook 1557GLS hos PSData. Men lurer på om det finnes

andre produsenter som også leverer barebook systemer. Har hørt mye tull om 1557

serien og vil vurdere andre produsenter hvis de finnes.

 

Eneste kravet er godt skjermkort (ATI/Nvidia) og muligheter for SXGA+ (1400x1050)

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tull? Har hørt mye bra jeg :) Hva er det du har hørt som gjør at du ikke vil kjøpe?

AOpen 1557 er en av de dårligst byggede bærbare på markedet etter min mening. Etter å ha prøvd en slik selv, så sitter jeg igjen med en veldig plastikkfølelse. Når jeg tok å flyttet den etter det ene hjørnet så bøyde faktisk hele maskinen seg! Ikke nok med det, også touchpad'en og tastaturet (tastene flyttet på seg!) er av meget dårlig kvalitet synes jeg.

 

Jeg er heller ikke den eneste som har en del ting å utsette på byggekvaliteten til AOpen 1557, og som det fremgår klart fra flere av brukerne på dette forumet så finnes det faktisk ganske mange som klager på akkurat det samme bare se her:

http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...alitet+and+1557

 

- Var og så på en 1557 hos Digital Impuls. Det første som slo meg etter å ha tatt den i nærmere øyesyn var den tilsynelatende dårlige konstruksjonen. Tastaturet skrangler og svikter på midten når man skriver. :thumbdown:  Touchpad'en ga også lett etter for trykk på høyre side. Ikke at jeg er noen ekspert på området, men dette så ikke lovende ut for byggekvaliteten.
Kan bare si en ting og det er at byggekvaliteten på 1557modellene er noe dritt. Har selv en slik maskin, og sammenlignet med andre typer, som feks cl56 og andre vil jeg si at den er meget dårlig bygget. DA tenker jeg også på tastatur, skjerm og touchpad. Batteritiden er heller ikke noe å skryte av.  Det eneste som er bra med den maskina er innmaten, angrer på at jeg valgte den.
skjermen på 1557 er så dårlig at når du ser på film med sorte kanter i topp og bunn (eller mørke ting generelt) så "vrenger" skjermen seg, du kan ikkje sjå rett på skjermen men må sjå på den i en svak fallende vinkel. Byggekvaliteten er heller ikkje så veldig bra at det gjer noko. (...) slike "bygg sjølv laptoppar kan verke ypperlige for folk som ikkje har prøvd anna, men dei er drit. Jævlig forbanna på alle dei positive testane 1557 ufortjent har fått.

:thumbdown:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...