Gå til innhold

skal lakke på eit motiv?


Anbefalte innlegg

lurer på korleis det er best å gjere det????

har funne eit bilde\tegning eg har printa ut,

så lurer eg på ka matreial eg kan bruke og

skjere ut figuren i papir funker dårligt fordi

det ikkje ligger nedtil og ikkje er stivt nok

lakken bare blåser under når ein sprayer...

fekk er fare det i går.... så då trenger eg tips

frå dere som har prøvd det....

 

på forhånd takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey

Eg bruker et slags stivt plast ark, Dette va noe som følgte med da eg kjøpte airbrush'n min, er ca 0,5mm tykt, er ganske tungt så det holder seg nede,me mindre du står ude i full orkan da :p .

Di motivene eg har laget har eg bare ,vasket rent me tynner/silliconfjerner, og pussa litt me ei pussefille/stålull :D .vasket igjen, tørket rent for støv og loo.så lakka.

Er ingen proff i motivlakkering,men har fagbrev som billlakker det hjelper på en del. har ingen bilder av det eg har lakka. men 2 bilder av det plast arket og airbrush'n

Sorry dårlig kvalitet på bilder,er tatt me en gammale samsung

post-226-1104421199_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hey

Eg bruker et slags stivt plast ark, Dette va noe som følgte med da eg kjøpte airbrush'n min, er ca 0,5mm tykt, er ganske tungt så det holder seg nede,me mindre du står ude i full orkan da :p .

Di motivene eg har laget har eg bare ,vasket rent me tynner/silliconfjerner, og pussa litt me ei pussefille/stålull :D .vasket igjen, tørket rent for støv og loo.så lakka.

Er ingen proff i motivlakkering,men har fagbrev som billlakker det hjelper på en del. har ingen bilder av det eg har lakka. men 2 bilder av det plast arket og airbrush'n

Sorry dårlig kvalitet på bilder,er tatt me en gammale samsung

:ohmy: du som kjører golf? :w00t:

Lenke til kommentar
Maskerings teip er din venn!

ikke i dette tilfellet, for da kan du risikere at teipen trekker til seg fargen og da blir det maling der du ikke vil ha den

En teip som er laget nettopp for at dette ikke skal skje tror jeg neppe trekker til seg maling.

Bruk maskeringsteip. Skjær ut motivet. Bruk den ene hånden til kniven, den andre dytter du imot med. Da er du nesten garantert at du ikke vil skli ut ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...