Ronny M Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Har kjøpt ny Maxtor DiamondMax 200GB som jeg skal bruke som systemdisk. Jeg koblet disken som master aleine på primary og med kun et dvd drev på secondary og boota opp xp plata for å innstallere. Alt så greit ut helt til jeg ser at det bare er 128 GB som er upartisjonert. Jeg har boota opp med en annen systemdisk med maxtoren som slave og da står det i diskbehandlinga i XP at disken er på 189 GB. Jeg regner med at det er bios som ikke støtter mer enn 128GB men jeg finner ikke en nyere bios enn den jeg allerede har. Er det noen vet hvor jeg kan få tak i dette? Eller om det i det hele tatt finnes? Hovedkort: Asus P4S533 Award bios v6.0 Revision 1010C Dato 06/11/03
Ongabonga Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=165302
RS2000 Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Du har den nyeste BIOSen. Bare følg Ongabongas tips.
Ronny M Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Skrevet 28. desember 2004 (endret) Takk for tipset. Men det er ikke noe problem i windows. Har flere disker på 200GB som slaver som funker knirkefritt. Det er kun når jeg skal innstallere OS på den at den viser 128GB. Det er nok bios sin skyld det. Hvis det ikke fins nyere oppdatering så er det vel ikke noe å gjøre med? Jeg har et Rocket 133SB ide kontrollerkort med bios som støtter disker større enn 137GB. Blir det like bra å ha boot disken på det kortet som på hovedkortet? Edit: leif Endret 28. desember 2004 av Ferdinand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå