Gå til innhold

Starte opp med Diablo 2 igjen, hvilken klasse?


Anbefalte innlegg

Var innom Elkjøp i dag og fant Diablo 2 og LOD til en billig penge, så kjøpte dette for å ha litt romjulsunderholdning.

 

Har spillt masse tidligere og gått igjennom spillet med Barbarian, men skal nå starte en ladder character.

 

Det jeg lurer på er hvilke klasser som er bra, hvor jeg skal få masse xp og hvor jeg finner de gode tingene? :)

 

Har også hørt at det er kommet en masse nytt med patch 1.10, hva er nytt?

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er slik jeg (og de fleste andre) levler:

Lvl 1-12 - Act1 norm

Lvl 12-20 - Act2 (sewers/arcane) norm

Lvl 20-24 - Act3 (travi/cow) norm

Boost gjennom Act4

Lvl 24-25 - Act5 (ancients) norm

Lvl 25-49 - Act5 (baal) norm

Boost gjennom act1-act5 nm

Lvl 49-50 -Act5 (ancients) nm

Lvl 50-74 - Act5 (baal) nm

Boost gjennom act1-act5 hell

Lvl 74-75 - Act5 (ancients) hell

Lvl 75-99 - Act5 (baal) hell

 

Dersom du ikke har noen kamerater som kan "booste" (hjelpe deg gjennom actene, drepe bosser etc), så er public games et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Men hvilken klasse er enklest å spille og hvor kan jeg finne "shinye" ting?

Ville ikke sagt at det er klasse som er enklere enn andre. De fleste sliter uansett et eller annet sted, enten det er mot immunes, long-ranged attackers, curses etc. Dersom du er helt ny til spillet, så anbefaler jeg deg å laste ned en character-editor. Da får du testet de forskjellige klassene, magiske evner etc på single player (eller Open battlenet). Det er også en fin måte å planlegge en character på (da vet du hvor mye av de forskjellige du trenger av hver attr. og hvor du bør plassere skillpoints). Character-editors tror jeg du finner på den siden linket over der ^^.

 

"Shiny" ting (uniques) finner du overalt, avhengig av item-lvl. De "beste" tingene finner du som oftest i actene på slutten av nightmare og gjennom hele hell. Ta en titt på battle.net for fullstendig item-liste.

Lenke til kommentar

Alle charene er gode på sin egen måte, men etter min mening er Sorc den klart råeste. Hun er sykt kraftig, kan tele, er best til magic find. Litt vanskelig i begynnelsen, men det overlever du. Totalt avhengig av skillboosts.

 

Necromancer er bæsj, rett og slett. Skelettene er en stor spøk, de er dritdårlige.

 

Barb er utrolig nyttig med sine Cries som gir flotte boosts, og er selv kraftig og tåler mye.

 

Druid er noe tull, både elemental og som varulv.

 

Paladin er en stor utfordring. De er ufattelig gode med riktig equpiment. Dette innebærer noen runewords som krever noe meget verdifulle runer.

 

Amazon suger med bue, men er grei nok med spyd...sats heller på pal eller sorc

 

Assasin er rimelig bra med sine traps, men kan oppfattes som en kjedelig jobb, og du trenger noen vanvittige skillboosts for at denne skal være nyttig.

 

 

Dette er bare mine personlige meninger. Jeg har lvl 92 sorc, 85 pal, 75 ama og andre personer i relativt lavere lvl.

 

Edit: Vil bare nevne at dette gjelder KUN Battle.Net

Endret av skabbus
Lenke til kommentar
Alle charene er gode på sin egen måte
Jepp, sant nok.

 

etter min mening er Sorc den klart råeste. Hun er sykt kraftig, kan tele, er best til magic find. Litt vanskelig i begynnelsen, men det overlever du. Totalt avhengig av skillboosts.
Enig der, men kommer jo an på om du liker å bruke magi eller ikke.

 

Necromancer er bæsj, rett og slett. Skelettene er en stor spøk, de er dritdårlige.
Vel, Necromancer er egentlig ikke noe særlig å satse på. De KAN være veldig gode, men da må man ha überequipment, så ikke start som det.

 

Barb er utrolig nyttig med sine Cries som gir flotte boosts, og er selv kraftig og tåler mye.
På Baal-runs, som er det det går mest i når man lvler er Barbarians utrolige greie. Et godt valg.

 

Druid er noe tull, både elemental og som varulv.
Druider er kule, men de er ikke spesielt gode, nei.

 

Paladin er en stor utfordring. De er ufattelig gode med riktig equpiment. Dette innebærer noen runewords som krever noe meget verdifulle runer.
Mja, men Paladin er veldig god, selv uten god equipment. Spesielt Hammerdin. Førstevalg som Melee-person,

 

Amazon suger med bue, men er grei nok med spyd...sats heller på pal eller sorc
Amazon er ikke så god, nei. De er elendige med bue, og greie nok med spyd, men som sagt, sats på Paladin, hvis du har lyst til å slåss melee.

 

Assasin er rimelig bra med sine traps, men kan oppfattes som en kjedelig jobb, og du trenger noen vanvittige skillboosts for at denne skal være nyttig.
Hvis du ikke skal bruke personen til dueller, styr unna.
Lenke til kommentar
Alle charene er gode på sin egen måte, men etter min mening er Sorc den klart råeste. Hun er sykt kraftig, kan tele, er best til magic find.  Litt vanskelig i begynnelsen,  men det overlever du. Totalt avhengig av skillboosts.

-Sliter mot immunes, og dersom du har en blanding (f.eks fire/cold) gjør du ikke nok skade til å være effektiv nok.

-Dårlig blockrate (teleporterer du midt i en klynge med medium-sterke monstre er du enten halvveis eller helt død, avhengig av magic armors).

-De fleste sorcs sliter med resistance (eller som oftest bare maxer lightning res)

 

Necromancer er bæsj, rett og slett. Skelettene er en stor spøk, de er dritdårlige.

-Med "riktig" (riktig=svindyrt) gear kan en zookeeper (necro som spesialiserer seg på revived og skels) være ganske sterk.

-Andre alternativer er rene bone eller poison-necroer (eller blanding). Som med sorcen kan de gjøre stor magic/poison-dmg, men sliter mot immunes.

 

Barb er utrolig nyttig med sine Cries som gir flotte boosts, og er selv kraftig og tåler mye.

-Veldig nyttig med warcries, men sliter mot phy. immunes og curses (f.eks iron maiden og decrepify).

 

Druid er noe tull, både elemental og som varulv.

-Elemental, enten fire eller wind-druid kan være ganske kraftige, avhengig av items. Igjen, krever veldig dyre items for å være effektiv nok.

-Shapeshifting kan også være sterke med riktige items (og nok points på enten oaks eller wolverine-spirit). Men i likhet med barbarene sliter shapeshiftere mot phy. immunes og curses.

 

Paladin er en stor utfordring. De er ufattelig gode med riktig equpiment. Dette innebærer noen runewords som krever noe meget verdifulle runer.

-Finnes mange forskjellige type paladin-builds, både magic (f.eks hammerdin, foh) og melee (f.eks zealot og chargadin). Felles for de fleste buildsene er at de krever ganske dyre items for å være "top notch".

-Sliter som regel ikke med blockrate (bra skjold og nok points i holy shield=75% blockrate).

-Sliter som regel ikke med resistances.

-Har auraer som hjelper mot det meste.

 

Amazon suger med bue, men er grei nok med spyd...sats heller på pal eller sorc

-Bowazon har blitt helt elendig etter 1.10-patchen, mest pga at piercing-skillen har blitt ødelagt.

-Javazon har potensiale til å bli utrolig sterke, selv med medium-dyre utstyr.

-Kjedelig med "quantity"-våpen

-Pleier å slite med resistances.

 

Assasin er rimelig bra med sine traps, men kan oppfattes som en kjedelig jobb, og du trenger noen vanvittige skillboosts for at denne skal være nyttig.

-Trapsin kan bli sterke, men sliter mot immunes. Fordel at hun ikke trenger å stå ansikt til ansikt med monstrene. Krever ikke utrolig dyre items for å gjøre akseptabel skade.

-Melee-assassin funker ganske greit (har mange melee-skills som også gir magic-dmg), men kan bli veldig kjedelig i lengden. Sliter mot curses.

Lenke til kommentar
-Sliter mot immunes, og dersom du har en blanding (f.eks fire/cold) gjør du ikke nok skade til å være effektiv nok.

-Dårlig blockrate (teleporterer du midt i en klynge med medium-sterke monstre er du enten halvveis eller helt død, avhengig av magic armors).

-De fleste sorcs sliter med resistance (eller som oftest bare maxer lightning res)

 

Vil bare si at jeg er uetisk og bruker maphack, så opplever skjeldent å møte på uventede monster. . :innocent:

 

Sorcer er sårbare, men de er utstyrt med teleport, så er du effektiv, så er det teoretisk mulig å unngå skade.

 

Uff, stygge immunes ja...de overlater vi til pal

Endret av skabbus
Lenke til kommentar
-Dårlig blockrate (teleporterer du midt i en klynge med medium-sterke monstre er du enten halvveis eller helt død, avhengig av magic armors).

 

Vil bare si at jeg er uetisk og bruker maphack, så opplever skjeldent å møte på uventede monster. . :innocent:

Hehe, greit da. Men hva med f.eks council eller bosser (bortsett fra meph da)? Eller diablo-clone :p

Lenke til kommentar

Må bare si at min assassin med nesten bare points i dragon tail og tiger strike herjer villt i nightmare act 5. Skader 14000 på tredje slaget og 4 i radius (attackrating boostes tilsvarende). I tillegg har jeg mange points i + til attackspeed (og løpefart). Dreper alle normale fiender rundt meg med ett slag. Har lest mange guider til assassin, og har kommet fram til å ikke bruke traps i det hele tatt. En melee med dragon tail + tiger strike + speed boost får en boost til damage på flere hundre prosent.

Lenke til kommentar

På Hell, så kan jeg lett ta Andariel ved smart teleportering, for å unngå immunes rundt henne.

 

Duriel går greit, men det er lurt å ha med slike lilla flasker som healer fullt på blunket.

 

Mephisto har jeg tatt trolig 150 ganger...selv om han ikke skulle inkluderes.

 

Diablo kan jeg også ta med heldig teleportering.

 

Baal, ditto Diablo.

 

Council...nytter ikke

 

Clone...har kommet et par ganger i samme game som han, har opplevet at han har spawnet, men har aldri fått kjempe mot han, aldri funnet han fort nok.

Har 90 fire res og 30 fire absorb, rimelig bra forberedt..?

Lenke til kommentar
Må bare si at min assassin med nesten bare points i dragon tail og tiger strike herjer villt i nightmare act 5. Skader 14000 på tredje slaget og 4 i radius (attackrating boostes tilsvarende). I tillegg har jeg mange points i + til attackspeed (og løpefart). Dreper alle normale fiender rundt meg med ett slag. Har lest mange guider til assassin, og har kommet fram til å ikke bruke traps i det hele tatt. En melee med dragon tail + tiger strike + speed boost får en boost til damage på flere hundre prosent.

Har ikke møtt mange melee assasins og har ikke prøvd å være en selv etter 1.10 så kan ikke kommentere særlig, men det virker jo interessant det du sier

Lenke til kommentar
Må bare si at min assassin med nesten bare points i dragon tail og tiger strike herjer villt i nightmare act 5. Skader 14000 på tredje slaget og 4 i radius (attackrating boostes tilsvarende). I tillegg har jeg mange points i + til attackspeed (og løpefart). Dreper alle normale fiender rundt meg med ett slag. Har lest mange guider til assassin, og har kommet fram til å ikke bruke traps i det hele tatt. En melee med dragon tail + tiger strike + speed boost får en boost til damage på flere hundre prosent.

Men med normalt bra utstyr så kan en ren fire sorc, skade 6-7 tusen, med veldig bra cast-rate. Helt uten charge up. men ren fire sorc sliter jo med resistances, så det blir vel ganske likt. :)

Lenke til kommentar
Likt? Sorc kan jo stå langt unna fienden og bombardere...jeg har over 100% faster cast rate og skader 13k, og jeg har ikke maxet equipment i det hele tatt

Ja, men du har sinnsyk equipment, men det kan godt være at sorcen er bedre.

Srlv om du har 100% prosent faster cast, tror jeg ikke du angriper raskere enn en assasin me burst of speed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...