Gå til innhold

Problemer med MSI GeForce 6600GT PCI-E


finurlix

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettopp kjøpt meg ein splitter ny pc i delar.

 

Har satt den sammen, og den virka forholdsvis greit, men eg opplever tidvis problemer med at skjermen ikkje blir initsialisert ved oppstart av maskinen.

Får ingen feilmelding (slikt beep) om at maskinen ikkje finner noko skjermkort. Men skjermen er bare heilt svart. Etter at eg skrur av maskina og starter på nytt igjen får eg bilde på skjermen og får beskjed om at windows er avslutta feil osv..

 

Skjermen eg brukar er ein Asus AL506, men har og prøvd med andre skjermar.

Virker forøvrig som om feilen skjer oftare når eg bruker den analoge utgangen. Bruker eg den digitale med konverter skjer det ikkje så ofta, men det skjer då og.

 

 

Er dette ein vanlig feil med slike skjermkort? Eller kan da vera at det er HK det er noko feil med? Finnes det noko program ein kan bruka for å finna ut av dette så eg slepp å testa skjermkortet i ein anna maskin? (Har ikkje tilgang til andre maskinar med PCI-E).

 

Må jo senda inn skjermkortet att for å få nytt, men då er det jo litt kjedelig om det ikkje er det som er øydelagt. :(

 

 

 

----

Abit AG8-V Hovedkort,

P4 3.0Ghz,

512MB RAM,

Samsung 160GB S-ATA HDD,

MSI GeForce 6600GT 128MB DDR PCI Express,

NorthQ Strømforsyning Silent 400W,

MC EZ Connect Wireless G,

NEC DVD recorder ND-3500A,

eMagic multikortleser,

Logitech Cordless Desktop LX500 USB/PS2, tastatur/mus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om NorthQ sine strømforsyninger har PCI express connectors fra strømforsyningen.

Slik som du ser på dette bildet så ser du at skjermkortet trenger en egen strømtilkobling.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny PC (socket 939) og sette sammen 2 skjermkort av den typen du har. (SLI teknologi)

På spesifikasjoner så står det at 1skjermkort av denne typen trenger minst 350W strømforsyning og når jeg skal kjøpe 2stk så må jeg passe på at jeg kjøper en på over 500W og at strømforsyningen har PCI-Express connectors

 

Håper at dette kan være til hjelp :D

 

 

Edit: trykk på bildet så ser du det med en gang øverst i høyre hjørne :thumbup:

Endret av perstian
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Siden det innlegget jeg har skrevet så har jeg gjort litt research og funnet ut at det er kun 6800GT og ULTRA som har slike PCI-connectors, men 6600 kortene har vanlige 4-pins kontakter (sjekk om du finner ut noe selv) :)

Mitt kort har ikkje ein slik diskettstasjon kontakt.

 

Og heller ikkje noko anna inntak for ekstern straum.

Endret av finurlix
Lenke til kommentar

6600GT PCI-E kort har ikke ekstern strømkontakt, PCI-E slotten skal kunne levere 75W til kortet, VGA har problem med halvparten. Se på 6600GT VGA hvordan det er laget med tilkoblinga: http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=636

her er 6800 PCI-E kort: http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=639

Burde holde å lese linjene vede siden av bildet på PCI-E kortet der det står noe om ekstra power, følger og med "adapterkabel" fra Molex til PCI-E power (6 pol, 3x12V og 3xjord)

Har ikke studert hovedkortet, men det er vel et 775 kort? de skal vel ha 24 pin ATX power heller ikke studert PSU (NorthQ). Har ideer om at de 4 nederste på 24 pin som har: 3.3V,5V,12V og jord er for å gi ekstra power til hovedkort med PCI-E slot (slotter på 939SLI kort).

Lenke til kommentar
6600GT PCI-E kort har ikke ekstern strømkontakt, PCI-E slotten skal kunne levere 75W til kortet, VGA har problem med halvparten. Se på 6600GT VGA hvordan det er laget med tilkoblinga: http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=636

her er 6800 PCI-E kort: http://www.msi.com.tw/program/products/vga...ail.php?UID=639

Burde holde å lese linjene vede siden av bildet på PCI-E kortet der det står noe om ekstra power, følger og med "adapterkabel" fra Molex til PCI-E power (6 pol, 3x12V og 3xjord)

Har ikke studert hovedkortet, men det er vel et 775 kort? de skal vel ha 24 pin ATX power heller ikke studert PSU (NorthQ). Har ideer om at de 4 nederste på 24 pin som har: 3.3V,5V,12V og jord er for å gi ekstra power til hovedkort med PCI-E slot (slotter på 939SLI kort).

Mitt kort (NX6600GT-TD128E) ligner ikkje i det heile tatt VTD kortet. Det er ligner derimot mer på dette bildet bortsett fra at det ikkje har ein slik 4-pins kontakt, og "transistorane" er plassert litt annerledes.

 

Eg har og hatt det inne hos norek som testa det, men dei kom fram til at det ikkje er noko galt med kortet.

I tillegg så har eg kjøpt nytt HK (samme sort), men har framleis samme problemet.

 

Det stemmer at HK er et 775 kort, det har 24 pins strømkontakt, men er kompatibelt med 20 pins. Og det er det NorthQ straumforsyninga eg har er (20 pins).

 

Eg kan overhode ikkje forstå kva som kan vera problemet, og detta begynne å kosta meg meir enn eg har råd til. :cry:

Endret av finurlix
Lenke til kommentar

Har du lest noen plass at dette hovedkortet er kompatibel med 20-pins atx kontakt? Det ser ikke sånn ut på bildet.

 

Vet at du klarer å dytte inni en 20-pins i en 24-pins kontakt uansett, men blir ledningen låst fast med klipset?

 

Det er fullt mulig å kjøpe en overgang fra 20-24pin atx kontakt, men NorthQ har ikke noen god karakter i min bok. Tror ikke du kan koble til mange hd'er f.eks. før den begynner å fuske.

 

--

Morten

Lenke til kommentar
Har du lest noen plass at dette hovedkortet er kompatibel med 20-pins atx kontakt? Det ser ikke sånn ut på bildet.

 

Vet at du klarer å dytte inni en 20-pins i en 24-pins kontakt uansett, men blir ledningen låst fast med klipset?

 

Det er fullt mulig å kjøpe en overgang fra 20-24pin atx kontakt, men NorthQ har ikke noen god karakter i min bok. Tror ikke du kan koble til mange hd'er f.eks. før den begynner å fuske.

 

--

Morten

Det står vertfall det i manualten til hovedkortet, ledningen blir dog ikkje låst fast med klipset, men det sitter som støpt uansett.

Endret av finurlix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...