Gå til innhold

Web-server fra starten av...


jsta

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å sette opp Webserver og trenger noen gode råd.

Jeg har et nettverk hjemme. En server med Windows 2003 server som står somn fil og print-server.

 

1) Bør jeg har en egen maskin?

2) Bør den stå på "utsiden" (mellom filserver og router fra NextGentel) av nettet hjemme?

3) Hvilken programvare trengs?

4) Har hjemmeside m.m liggende hos en leverandør og vil ikke kødde til denne mens jeg arbeider med å få opp egen WEB-server - hvordan gjør jeg det?

5) Har ikke fast IP-adresse - hvor bør jeg registrere domene og dynamisk IP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hvis du vil ha en enkel innstalasjon på Windows så går du på google og søker på "AppServ", den inneholder:

  • Apache (selve webserveren)
  • PHP
  • MySQL (Database)

Dette er et bra forslag siden du allerede har en Windows server, men selv har jeg en PC som kjører Linux til webserver...

 

EDIT: AppServ har en idiotsikker innstallasjon, du kan rett og slett ikke gjører feil :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fant ikke ut av AppServ - tusen linker.....

Har nå installert XP Prof. og IIS på en maskinen jeg skal ha som WEB-server. Har bestemt meg for å ha dette på en egene maskin slik at jeg ikke roter til for mye.... Hvis IIS har det jeg trenger, så er vel det greit (i første omgang i allefall).

 

Jeg har et domene med hj.sider som hostes hos OSEI. Hva gjør jeg? Noen som har en veiledning (helst på norsk).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lastet ned og instalelrte AppServ, men skjønner ikke et kvekk.... Noe tips eller ?

Du må sikkert redigere httpd.conf filen din... Den ligger i _APPSERV-DIR_\apache\conf\httpd.conf

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

OK. Fant og installerte AppServ. Ser ikke så ille ut nei. Jeg installerte den på en maskin jeg mente jeg ville ha WEB-server (og gateway) og hvor jeg har XP. Utover kvelden har jeg skjønt at jeg bør ha Win2003Server på maskinen med AppServ og Gateway, så hvis ikke alt for mange fraråder meg nå, så vil jeg forsøke å kjøre alt (både Web-og DNS-server, gateway, fil og print-server) på samme maskinen (hvor jeg har Win 2003 Server installert).

Så da må jeg installerte AppServ på nytt på filserveren med 2003 Server, og det er vel ikke noe problem.

Men er det noen som kan hjelpe meg med DNS-konfigurasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...