Gå til innhold

Asus A7N8X deluxe og S-ATA..stabilt..?

loddebolten

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann...jeg har et asus a7n8x deluxe og tenker kjøpe meg en 74g-raptor S.ATA.

lurte på om det lar seg gjøre uten å flashe bios og ellers om S,ata er like stabilt på dette kortet som IDE...??noen som har gode/dårlige erfaringer med dette hovedkortet og S-ATA..??

takker for alle svar.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TAKKER...! greit å vite at man ikke "oppgraderer seg til problemer"...!

en liten ting hvis noen skulle vite...jeg har en XP3200 400mz bus på kortet mitt..jumperen på h-kortet står i posisjon for støtte til 266 og 333 bus...flytter jeg jumperen skal den kun gi støtte for 400 bus...likevel ser det ut til at det kjører fint på 400mz...(200 i bios..)..er vel ingen grunn til å flytte jumperen til kun 400mz støtte da eller....? :yes:

Skrevet

Er du sikker på at det er 400 du flytter den til og ikke 200. Jeg hadde ikke rev.2 av kortet så det er godt mulig du har rett.

men på mitt (rev.104), var den ene pin for 200, og den andre for 266/333.

Hvis du har en xp3200+, ser jeg ingen grunn til å ikke sette jumperen på 400 hvis det er det den er til.

Skrevet

skal prøve flytte den en dag jeg gidder...rører helst ikke noe som virker men vil gjerne ha ting "etter boka" så skal teste en dag....jeg har ingen problemer med å få fsb opp på 200x2 i bios og jeg kjører 100% stabilt...beste maskin jeg har hatt...

i følge manualen til h-kort står nå jumperen med støtte for 266 og 333. når jeg flytter den skal den angi kun 400. pussig at jeg får den opp på 200x2 da uten og flytte jumper..kansje det er slik at nåværende plassering støtter 266-333 OG 400...og ved flytting støttes da sikkert KUN 400 bus...altså 200x2 i bios..litt vanskelig å forstå poenget med hele jumperen i så fall.. :)

Skrevet

har flytta jumperen..ser ut til å funke like bra...kjørte for moroskyld 3dmark2003 før og etter....5795 før skifte og 5812 etterpå....(radeon 9800 pro)...så det ser ut til at det går for det samme...takker for all hjelp..!! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...