Gå til innhold

1557GLS har underklokket skjermkort.. (M11/128MB)


Re-Offender

Anbefalte innlegg

Altså, gjelder dette på min whitebox 1557 også? med R9600

 

 

edit: sjekka nå, GPU står på 344,25 og minnne på 209,25 her.... hmm?:p

Du har ikke RM9600, du har RM9700 m/64MB..

 

Hvis ikke så har du isåfall brukt feil BIOS når du flashet maskinen sist! Var mange gjorde det da de fikk problemer med maskinen sin tidligere i høst etter BIOS upgrade. I den "sinnsykt mye bedre ytelse etter BIOS.." tråden, mange som ikke forstod hva som var problemet :p

joda, jeg har RM9600 :p

det er jeg veldig sikker på du... :yes:

og jeg har heller aldri flashed maskinen min så det er nå helt greit...

Endret av Kristoffer(x1co)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, gjelder dette på min whitebox 1557 også? med R9600

 

 

edit: sjekka nå, GPU står på 344,25 og minnne på 209,25 her.... hmm?:p

Du har ikke RM9600, du har RM9700 m/64MB..

 

Hvis ikke så har du isåfall brukt feil BIOS når du flashet maskinen sist! Var mange gjorde det da de fikk problemer med maskinen sin tidligere i høst etter BIOS upgrade. I den "sinnsykt mye bedre ytelse etter BIOS.." tråden, mange som ikke forstod hva som var problemet :p

joda, jeg har RM9600 :p

det er jeg veldig sikker på du... :yes:

og jeg har heller aldri flashed maskinen min så det er nå helt greit...

Da må du jo flashe maskinen din da mann ;)

Lenke til kommentar
Altså, gjelder dette på min whitebox 1557 også? med R9600

 

 

edit: sjekka nå, GPU står på 344,25 og minnne på 209,25 her.... hmm?:p

Du har ikke RM9600, du har RM9700 m/64MB..

 

Hvis ikke så har du isåfall brukt feil BIOS når du flashet maskinen sist! Var mange gjorde det da de fikk problemer med maskinen sin tidligere i høst etter BIOS upgrade. I den "sinnsykt mye bedre ytelse etter BIOS.." tråden, mange som ikke forstod hva som var problemet :p

joda, jeg har RM9600 :p

det er jeg veldig sikker på du... :yes:

og jeg har heller aldri flashed maskinen min så det er nå helt greit...

Da må du jo flashe maskinen din da mann ;)

Hvorfor det? :roll:

Lenke til kommentar

ååh? forklar, er ikke så inne på laptoper.. men har lestat du har peiling på 1557 maskiner.. hvis du ser forrige innlegg så ser du vedlagt fil på system info.. på minnet så fikk jeg artifacts over 275mhz.. bruker radlinker, den hopper jo noe helt villt opp.. fra 263 - 275mhz.. ingen mellomting liksom! :D

 

edit: og hvorfor står det "Total agp memory: 128mb" ??

Endret av RmB
Lenke til kommentar

Skaffet meg en Netshop 1557 GLS her om uka. Lønner det seg å flashe bios altså? Ville nå ikke tro at det er noen vits.... Dog så har jeg flashet biosen i min stasjonære, men det var pga stabilitetsproblemer. Trodde ikke man skulle flashe bios dersom man ikke har noen problemer man prøver å fikse...

 

Og hvordan får man klokket opp skjermkortet fra 344mhz til 400mhz, finner ikke innstillinga i biosen, forøvrig veldig lite funksjonaliteter i biosen på den bærbare. Får jo nesten ikke stilt på noen verdens ting. Helt annerledes enn biosen på min stasjonære... Er vel ingen ekspert på bios heller :whistle:

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Skaffet meg en Netshop 1557 GLS her om uka. Lønner det seg å flashe bios altså? Ville nå ikke tro at det er noen vits.... Dog så har jeg flashet biosen i min stasjonære, men det var pga stabilitetsproblemer. Trodde ikke man skulle flashe bios dersom man ikke har noen problemer man prøver å fikse...

 

Og hvordan får man klokket opp skjermkortet fra 344mhz til 400mhz, finner ikke innstillinga i biosen, forøvrig veldig lite funksjonaliteter i biosen på den bærbare. Får jo nesten ikke stilt på noen verdens ting. Helt annerledes enn biosen på min stasjonære... Er vel ingen ekspert på bios heller :whistle:

last ned omega driverne fra guru3d.com å bruk radlinker som følger med den innstallasjonsfila.. så er det bare å klokke uhemma.. :p

Lenke til kommentar
Kjører nå 1557GLS`en på 450MHz uten noe som helst form for problemer, maskinen bruker ikke merkbart mere strøm og blir heller ikke særlig varmere.

En god idé for bærbare, både med hensyn på varme og batteritid, kan være å bruke den applikasjonstilpassede oc-instillingene i Radlinker. På denne måten kan man begrense overklokkingen til de spill hvor økningen utgjør en merkbar forbedring av spillopplevelsen. Klokkehastigheten stiller seg så tilbake helt automagisk når man er ferdig å spille.

Lenke til kommentar
Kjører nå 1557GLS`en på 450MHz uten noe som helst form for problemer, maskinen bruker ikke merkbart mere strøm og blir heller ikke særlig varmere.

En god idé for bærbare, både med hensyn på varme og batteritid, kan være å bruke den applikasjonstilpassede oc-instillingene i Radlinker. På denne måten kan man begrense overklokkingen til de spill hvor økningen utgjør en merkbar forbedring av spillopplevelsen. Klokkehastigheten stiller seg så tilbake helt automagisk når man er ferdig å spille.

hvordan funker dette? har radlinker men klarer ikke finne hva du mener.

Lenke til kommentar
Kjører nå 1557GLS`en på 450MHz uten noe som helst form for problemer, maskinen bruker ikke merkbart mere strøm og blir heller ikke særlig varmere.

En god idé for bærbare, både med hensyn på varme og batteritid, kan være å bruke den applikasjonstilpassede oc-instillingene i Radlinker. På denne måten kan man begrense overklokkingen til de spill hvor økningen utgjør en merkbar forbedring av spillopplevelsen. Klokkehastigheten stiller seg så tilbake helt automagisk når man er ferdig å spille.

hvordan funker dette? har radlinker men klarer ikke finne hva du mener.

Høres trykt ut når du tipsa meg om radlinker, og så vet du ikke selv åssen det fungerer :p

Lenke til kommentar
hvordan funker dette? har radlinker men klarer ikke finne hva du mener.

Høyreklikk en snarvei til et spill. Velg 'Create RadLink'. Du får nå en ny snarvei med samme navn som exefilen den opprinnelige snarveien peket til. Høyreklikk denne snarveien og sett opp grafikkinstillingene slik du vil ha dem. Start så programmet fra denne nye snarveien. Grafikkinstillingene går da tilbake til standardverdiene når programmet avsluttes.

Lenke til kommentar
Kjører nå 1557GLS`en på 450MHz uten noe som helst form for problemer, maskinen bruker ikke merkbart mere strøm og blir heller ikke særlig varmere.

En god idé for bærbare, både med hensyn på varme og batteritid, kan være å bruke den applikasjonstilpassede oc-instillingene i Radlinker. På denne måten kan man begrense overklokkingen til de spill hvor økningen utgjør en merkbar forbedring av spillopplevelsen. Klokkehastigheten stiller seg så tilbake helt automagisk når man er ferdig å spille.

Du overklokker ikke din 1557GLS når du kjører på 400MHz, det er orginal speed på RM9700!

 

Til deg som hadde problemer å få verdier mellom 465 og 475.. gå på avanserte alternativer i radlinker og sett ned området som du stiller inn på.. dvs.. sett denne til max 470MHz.. da skulle du kunne instille mye finere

Lenke til kommentar
Kjører nå 1557GLS`en på 450MHz uten noe som helst form for problemer, maskinen bruker ikke merkbart mere strøm og blir heller ikke særlig varmere.

En god idé for bærbare, både med hensyn på varme og batteritid, kan være å bruke den applikasjonstilpassede oc-instillingene i Radlinker. På denne måten kan man begrense overklokkingen til de spill hvor økningen utgjør en merkbar forbedring av spillopplevelsen. Klokkehastigheten stiller seg så tilbake helt automagisk når man er ferdig å spille.

Du overklokker ikke din 1557GLS når du kjører på 400MHz, det er orginal speed på RM9700!

 

Til deg som hadde problemer å få verdier mellom 465 og 475.. gå på avanserte alternativer i radlinker og sett ned området som du stiller inn på.. dvs.. sett denne til max 470MHz.. da skulle du kunne instille mye finere

ja, jeg fant det ut.. seff.. hehehe

 

noe annet jeg kan gjøre for og få mere score på 3dmark under 3d innstillinger f.eks?

 

joho83: det jeg sa til det stemmer fint, men sier ingenting som jeg ikke vet.. da spør jeg andre.. som f.eks dette med høyreklikk på .exe fila.. smarte greier..

Lenke til kommentar
Med siste BIOS fra Aopen ser maskinen din mest sannsynlig slik ut:

 

RM9600/64MB  = 318MHz GPU og 209MHz RAM

 

RM9700/64MB  = 344MHz GPU og 209MHz RAM

 

RM9700/128MB = 344MHz GPU og 201MHz RAM

 

Greit nok at Aopen underklokker GPU, men syns det er vanvittig svakt at de bruker RAM av så dårlig kvalitet. Dell Inspiron 8600 har minne som kjører på 243 default og scorer ca.3300 3DMarks03 på likt konfigurerte maskiner.

 

Hvilken BIOS versjon kjører du guso?

Har ikke lagt inn noen ny Bios etter at jeg fikk den for ca. 1 mnd. siden.

R01-A1D (04/05/2004) står det i Cpu-Z. Burde jeg oppgradere bios?

har nettopp nå utført en oppdatering til A1J.

Endret av guso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...