Gå til innhold

Hvordan yter 6800gto?


Cs-mannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En venn av meg skal få seg en dell pc (og det er bestemt så ikke kom med noe "Dell er noe dritt" eller noe sånt :p) Og han skal få 6800gto. Hvordan yter dette kortet? Jeg har hørt at det er en mellomting mellom 6800nu og 6800gt, stemmer dette? :dontgetit:

har hørt det er 12 pipes, 256 GDDR3 minne, og 350/900 hastighet..så ja..

Lenke til kommentar

Har et Dell GF 6800 GTO disponibelt og dette har i alle fall 16-pipes, DDR-3 og 350/900 GPU/minne hastighet.

 

6800GTO er noe svakere enn standard 6800 GT (minnehastighet 900 mot 1000MHz effektivt på "ekte" GT), men fortsatt bedre enn GF6800nu eller ASUS sitt enklere 6800GT 128Mb med DDR-1 minne og 350/700 hastighet.

 

I uklokket tilstand burde GF6800 GTO fortsatt være bedre enn f.eks. ATI Radeon X800Pro på de fleste områder, men møter muligens jevnere ytelse i et X850XL.

 

Annen forskjell fra "standard" GT kort er manglende TV-utgang (for de som bryr seg om dette) og at det av en aller annen merkelig grunn har en dobbelt-slott innfesting. Merkelig fordi selve kjøleren strengt tatt ikke behøver mer enn en slott.

 

For kjennere av Quadro kort så ser det ut for meg som om man har tatt et Quadro FX3400, fjernet stereo utgangen (+ mindre småting som skiller et GF kort fra et Quadro kort) -> resultatet blir GF 6800 GTO.

Endret av tiger.no
Lenke til kommentar
Har et Dell GF 6800 GTO disponibelt og dette har i alle fall 16-pipes, DDR-3 og 350/900 GPU/minne hastighet.

 

6800GTO er noe svakere enn standard 6800 GT (minnehastighet 900 mot 1000MHz effektivt på "ekte" GT), men fortsatt bedre enn GF6800nu eller ASUS sitt enklere 6800GT 128Mb med DDR-1 minne og 350/700 hastighet.

 

I uklokket tilstand burde GF6800 GTO fortsatt være bedre enn f.eks. ATI Radeon X800Pro på de fleste områder, men møter muligens jevnere ytelse i et X850XL.

 

Annen forskjell fra "standard" GT kort er manglende TV-utgang (for de som bryr seg om dette) og at det av en aller annen merkelig grunn har en dobbelt-slott innfesting. Merkelig fordi selve kjøleren strengt tatt ikke behøver mer enn en slott.

 

For kjennere av Quadro kort så ser det ut for meg som om man har tatt et Quadro FX3400, fjernet stereo utgangen (+ mindre småting som skiller et GF kort fra et Quadro kort) -> resultatet blir GF 6800 GTO.

hvor langt klokker d?

3dmark scores?

Lenke til kommentar

Vi bruker slike kort i "WorkStations" på jobb: får ikke prøvd evt. overklokking...

 

Har likevel fått notert meg noen helt standard benchmarks av et GF6800 GTO på en Dell WS470 3.0 Ghz Xeon, nVidia driver 66.93:

3856 - 3DM05 build 101

9729 - 3DM03 build 340.

 

Når vi bruker disse maskinen på jobb så teller stabilitet og "profesjonelle" 3D OpenGL applikasjoner mye mer enn spill ytelse: det betyr at man gjerne kan tune en PC hjemme på en helt annen måte.

 

EDIT: Korrigert feil verdier på benchmarks: leste av feil kolonne...

Endret av tiger.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...