Mr.Garibaldi Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 (endret) Hei, håper noen kan hjelpe meg litt.. Jeg byttet hk og cpu for en liten stund siden, og måtte installere w2k på nytt, noe som gjorde at jeg mistet registerinformasjonen for alle spillene mine... Jeg hadde prøvd å ta backup av dem med regedt32, men skulle brukt regedit som kan eksportere hele banen til hvor nøkkelen er, og ikke bare verdien. Heldigvis trenger man ikke disse for de fleste spill, så jeg tenkte ikke noe særlig over det før siste patchen dukket opp.. Problemet er at den vil ikke installere siden den ikke finner registernøklene... Håpet mitt er nå at noen kan forbarme seg over meg, og vha regedit eksportere de relevante nøklene... Helst både 1942 og RTR, men kan vel nøye meg med 1942... Jeg kunne løst problemet ved å installere alt på nytt et annet sted og endret nøklene, men jeg har dessverre ryddet vekk cdene, og det vil ta flere dager å finne dem igjen... (tenk fyllt rom hvor ting faller ut når du åpner døren...) Så hvis noen gidder hadde jeg satt stor pris på det. Og nei, jeg har ikke piratkopiert BF, da jeg spiller det alt for mye til å ikke støtte dem. Endret 23. desember 2004 av Mr.Garibaldi
Croyfer Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 (endret) Før det første er det ikke keyen som sjekkes når du skal innstallere patcher og sllikt - det som sjekkes er om du faktisk har innstallert spillet i det hele tatt... Derfor er det smart og nødvendig å reinstallere spillet når du har formatert, og registeret er borte. For å finne ut om BF er innstallert sjekker patchen her: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\BF1942.exe Der er det en string som heter Path Den har verdien d:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 1942\ Det er også en string som heter (Default) Den har verdien: c:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 1942\bf1942.exe (hvis du han innstallert BF i default path da selvfølgelig - forandre disse etter hvor du har innstallert BF) Du kan jo prøve å lage disse nøklene, men jeg vil anbefale deg å innstallere spillet fra scratch. Du sier at du ikke har CDene dne tilgjengelig, så jeg vil anbefale deg å faktisk bare laste ned CDene, og så innstallere fra de. Du har faktisk lov å laste ned CDene siden du har betalt for spillet og har lisens til å innstallere det med. Jeg mener at de pathene jeg har skrevet her skal fungere - ikke drep meg om jeg har tatt feil =) Endret 23. desember 2004 av Croyfer
Mr.Garibaldi Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Skrevet 23. desember 2004 (endret) Takk for svar Men det var dessverre ikke nok for å få patchen til å installere... Ut i fra mine ikke fungerende register dumper skulle det være en key i user, en i Current User og en Electronic-arts i machine... Men da hadde jeg tydligvis ikke funnet den du beskrev... Patchen sjekker om spillet er installert i registeret, ikke ved å søke gjennom disk, noe som gjør at i dette tilfellet har du helt rett i at det er smart å ha spillet installert.... Når det gjelder å laste ned, problemet forblir fortsatt at jeg må finne BF1942 boksen for å få fatt i cd-nøkkelen min... Hadde det ikke vært en key-sjekk så hadde jeg nok gjort det (har ikke fått trent på en stund), men siden den fortsatt er der er det ingen løsning... [EDIT] Etter å ha tatt en titt om jeg mot formodning kunne finne spillet, og faktisk fant det i den første posen jeg så i, er det ikke lenger nødvendig å stresse mer med dette. Installerer bare spillet og endrer nøkklene som nå kommer. Men takk for all hjelp [/EDIT] Endret 23. desember 2004 av Mr.Garibaldi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå