Gå til innhold

Hvordan bruke NdisWrapper?(Lest, men skjønner ikke


Anbefalte innlegg

Skal bruke en Windows driver til nettverkskortet mitt i Linux. Til dette skal jeg bruke Ndiswrapper.. Men jeg skjønner ikke helt hvoran dets akl utføres.

 

Har lastet ned programmet herfra , og pakket ut filene med winrar. jeg leste deretter litt her , men jeg skjønner ikke så mye. Noen som kan forklare meg litt.. Har skikkelig lyst til å komme igang med Linux nå så det hadde vært fint med litt detaljert hjelp.

 

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driverne til kortet finner du på produsentens hjemmeside (hvilket kort er det forresten?). Disse driverne legger du, gjerne sammen med ndiswrapper, i et kjent sted på Windows-disken din, og så starter du GNU/Linux og kopierer dem over til en mer saklig disk.

Deretter kan du følge installasjonsveiledningen du linket til. Hvis det er noe du lurer på, er det veldig greit å spørre konkret akkurat om hva det er.

Lenke til kommentar
Driverne til kortet finner du på produsentens hjemmeside (hvilket kort er det forresten?). Disse driverne legger du, gjerne sammen med ndiswrapper, i et kjent sted på Windows-disken din, og så starter du GNU/Linux og kopierer dem over til en mer saklig disk.

Deretter kan du følge installasjonsveiledningen du linket til. Hvis det er noe du lurer på, er det veldig greit å spørre konkret akkurat om hva det er.

ok..

Men hvordan kopierer jeg de over på windows disken. Tror ikke jeg har sånn "vis windows partisjonen i Linux" på!

 

Edit: bruker ext2

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...