Gå til innhold

PHP bok for nybegynner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes mange av "visual quickstart guide"-bøkene er bra, de er iallefall veldig gode ha som oppslagsbøker. Har begynt å lese litt om PHP i den som heter "php for the www" og den er grundig for oss som aldri har programmert før. Nå har jeg ikke kommet meg gjennom hele boka, og heller ikke begynt ordentlig med PHP, så jeg kan egentlig ikke gi noen dom på boka enda. Men foreløpig synes jeg dette er en grei bok!

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en god PHP bok?

Har lest en del tutorials på nettet men tror jeg vil lære bedre hvis jeg hadde en bok.

På php.net så stod det en del bøker men hvem skal man velge liksom...

Fant denne boka på php.net

http://tisip.no/public/bok/enBok.jsp?bokid=470

Noen som har denne boka?

Er den noe å satse på?

Jeg har hørt mye bra om akkurat den boken jeg! Og har selv bestilt den, den tar for seg mye nyttig sies det! Jeg får den sikkert i dag eller i morra. Så kan jeg sikkert fortelle mer etter det :).

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en god PHP bok?

Har lest en del tutorials på nettet men tror jeg vil lære bedre hvis jeg hadde en bok.

På php.net så stod det en del bøker men hvem skal man velge liksom...

Fant denne boka på php.net

http://tisip.no/public/bok/enBok.jsp?bokid=470

Noen som har denne boka?

Er den noe å satse på?

Jeg har hørt mye bra om akkurat den boken jeg! Og har selv bestilt den, den tar for seg mye nyttig sies det! Jeg får den sikkert i dag eller i morra. Så kan jeg sikkert fortelle mer etter det :).

Nei det er ikke lett å velge, er jo så mange bøker.

Jeg har alltid vært litt skeptisk til Norske bøker, men det hadde vært fint om du kan skrive en tilbakemelding om hvordan boka var når du får lest litt i den. :)

 

Eller så vil jeg takke for alle tipsene og ønske dere et godt nytt år :fun:

Lenke til kommentar

Jeg har fått boka nå!

Jeg syntes den er absolutt lurt å velge! Jeg har PHP4 for Beginners, og den ble for stor, og engelsken var noen steder vanskelig. Denne boka er flott! Beste jeg har lest hittil.

Den viser deg mye om MySql, og noe SqlLite, filbehandling, kapsler, sesjoner, OOP, Sikkerhet og Hacking og mye mer nyttige ting! Jeg er såååååååå fornøyd med denne boka. :) Anbefales!

Lenke til kommentar
Jeg har fått boka nå!

Jeg syntes den er absolutt lurt å velge! Jeg har PHP4 for Beginners, og den ble for stor, og engelsken var noen steder vanskelig. Denne boka er flott! Beste jeg har lest hittil.

Den viser deg mye om MySql, og noe SqlLite, filbehandling, kapsler, sesjoner, OOP, Sikkerhet og Hacking og mye mer nyttige ting! Jeg er såååååååå fornøyd med denne boka. :) Anbefales!

Jeg kjøpte den boka jeg også, har så vidt begynnt å lese i den.

Den virker bra så langt, lettlest og forklare ting på en grei måte.

Er fornøyd så langt :yes:

Endret av RC1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har ei bok som heter følgende;

Apache, MySQl, og PHP: Weekend Crash Course.

Det er en bok som går igjennom alt fra å installere Apache, MySQL og PHP til å skape databaser, legge inn i databasen også videre. Til slutt bygger du en dynamisk datadreven side. Jeg var ihvertfall veldig fornøyd med den.

 

[redigert bort av moderator. kjøp og salg tar vi på bruktmarkedet]

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...