Gå til innhold

dc++ stjeler all båndbredde


O. B. Lix

Anbefalte innlegg

Jeg har dc++ 0.668 og når denne er aktiv, blir resten av nettsurfing TREG. Jeg har også fått iptelefon, som hakker voldsomt så lenge dc++ er aktiv, men telefonen har intet problem uansett ellers når jeg surfer.

 

Altså trekker dc++ for mye båndbredde, og jeg har prøvd å strupe den så godt jeg kan uten å lykkes...

 

Noen tips???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sannsynlig at du har meget lite upload som skal fordeles på forskjellige programmer. Hvis du har NetLimiter eller liknende, kan du prøve å sette ned uploaden og se om det hjelper. Hvis du bruker mye av downloaden må du selvsagt sette ned denne også.

 

Merk at for å kunne laste ned fort må man ha litt upload tilgjenelig.

Lenke til kommentar

Problemet ligger i at opplastingsbåndbredden blir fullstendig overtatt når man kjører DC++, og som dermed resulterer at all nedlasting går svært treigt. Årsaken til dette ligger i den underordnende protokollen TCP (Transmission Control Protocol) – den krever nemlig at alle pakker som sendes må bekreftes av mottakeren. Og da all opplasting er oppbrukt når DC++ kjører, vil det ta lang tid å bekrefte pakkene, som resulterer at nedlastingsbåndbredden i praksis forminskes.

 

Du kan sannsynligvis løse dette ved å enten bruke en DirectConnect-klient som SDC++, idet den kan begrense hvor mye opplastingsbåndbredde du ønsker å tildele programmet, eller NetLimiter.

Lenke til kommentar
Du kan sannsynligvis løse dette ved å enten bruke en DirectConnect-klient som SDC++, idet den kan begrense hvor mye opplastingsbåndbredde du ønsker å tildele programmet.

Linken til StrongDC sier bare There's no official stable version available at the moment.

 

Men takk for svarene, har lært en del nå, skal prøve NetLimiter...

 

EDIT: Har nå testet ut NetLimiter, og denne funker helt etter boken!!! Tusen takk for hjelpen!!!

Endret av O. B. Lix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...