Gå til innhold

dc++ stjeler all båndbredde

O. B. Lix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dc++ 0.668 og når denne er aktiv, blir resten av nettsurfing TREG. Jeg har også fått iptelefon, som hakker voldsomt så lenge dc++ er aktiv, men telefonen har intet problem uansett ellers når jeg surfer.

Altså trekker dc++ for mye båndbredde, og jeg har prøvd å strupe den så godt jeg kan uten å lykkes...

Noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mest sannsynlig at du har meget lite upload som skal fordeles på forskjellige programmer. Hvis du har NetLimiter eller liknende, kan du prøve å sette ned uploaden og se om det hjelper. Hvis du bruker mye av downloaden må du selvsagt sette ned denne også.

Merk at for å kunne laste ned fort må man ha litt upload tilgjenelig.

Skrevet

Problemet ligger i at opplastingsbåndbredden blir fullstendig overtatt når man kjører DC++, og som dermed resulterer at all nedlasting går svært treigt. Årsaken til dette ligger i den underordnende protokollen TCP (Transmission Control Protocol) – den krever nemlig at alle pakker som sendes må bekreftes av mottakeren. Og da all opplasting er oppbrukt når DC++ kjører, vil det ta lang tid å bekrefte pakkene, som resulterer at nedlastingsbåndbredden i praksis forminskes.

Du kan sannsynligvis løse dette ved å enten bruke en DirectConnect-klient som SDC++, idet den kan begrense hvor mye opplastingsbåndbredde du ønsker å tildele programmet, eller NetLimiter.

Skrevet (endret)
Du kan sannsynligvis løse dette ved å enten bruke en DirectConnect-klient som SDC++, idet den kan begrense hvor mye opplastingsbåndbredde du ønsker å tildele programmet.

Linken til StrongDC sier bare There's no official stable version available at the moment.

Men takk for svarene, har lært en del nå, skal prøve NetLimiter...

EDIT: Har nå testet ut NetLimiter, og denne funker helt etter boken!!! Tusen takk for hjelpen!!!

Endret av O. B. Lix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...