MrLeftfield Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Hei. Jeg har noen DVDer som jeg vil gjerne ta backup av (jeg er f**n meg klønete med plater generelt :/ ), sånn at originalen ligger i hylla i perfekt stand. Men problemet mitt er at det blir tap i kvaliteten når jeg bruker DVD shrink. Jeg ser at den ikke klarer å få med seg all innhold uten å komprimere. Jeg syns det er litt kjipt å miste ca 40% av videokvaliteten. Det er vel bare en vanlig DVD plate? Jeg er ikke så godt informert når det gjelder lagringsmedia, men for min del så ser det ut som en vanlig dvd plate. (kan jo hende det er noe mer til det) Derfor lurer jeg på om jeg kan ta backup av DVDen uten tap av noe som helst? Evt med minst mulig tap i lyd/bilde kvaliteten. Det hadde vært fint om jeg kunne ta med menyene osv. Finnes det bedre program? Takker for hjelp
larsli Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Da må du enten ha en dual layer brenner (siden de fleste DVD'er du kjøper er dual layer) eller dele den plata du vil brenne på to vanlige DVD-R.
MrLeftfield Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Skrevet 21. desember 2004 ahaaa....okai, det visste jeg ikke. hmm...dual layer... takk skal du ha. Nå blei situasjonen litt bedre her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå