Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med nettverkskort og telenor!


Anbefalte innlegg

Hei

 

JEg åpnet noen porter i min Telenor ruter og la inn ipadressen på maskinen. Etter noen dager hadde ipadressen til maskinen min forandret seg med 1 tall(si jeg hadde 10.0.0.5 så ble den til 10.0.0.6). Dette igjen resulterte i at jeg ikke kan laste ned ting.

 

Hva må jeg gjør?

 

Må jeg åpne portene på ny og bruke den ny ipadressen til maskinen?

 

Seldal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke riktig og normalt at ruteren gir ny ip hvis nettverkskort er satt til automatisk, og ruter er i ruter- mode?

 

Sånn er det hos meg, i alle fall, begynner på 10.0.1.2 og opp til 49 på slutten, så begynner den på nytt.

 

Prøv og sett automatisk ip om du ikke har det.

Såvidt jeg vet, åpnes portene felles for de lokale. Mulig jeg tar feil, men jeg har ikke trengt og åpne for hver enkelt lan ip.

Lenke til kommentar

Ikke lanip det er snakk om. Skal bruke dc++ og vil bli aktiv, og har åpnet noen av standard ipene som dc++ bruker. Men når nettverkskortet forandrer ipadressen sin så må jeg jo inn å forandre hostipen, slik at portene er åpne og kan brukes til dc++.

 

Noen som vet man kan hindre at hostipen (maskinipen) forandrer seg?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så vanskelig? :) Sett maskinen din til fast ip på 10.0.0.5, så skifter den ikke lengre når du rebooter. Nettverksmaske setter du til 255.255.255.0 og i tillegg må du vel sette 10.0.0.1 som gw, og dns-serverene må du hente ut fra ruteren om ikke adressen til dem står i papirene fra telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...