_sjanten_ Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Hjemme hos foreldrene mine har de Telenor ADSL nå, en maskin i nett. Men, de lurer på trådløst nett for å få en til tre maskiner til på nett. IP adressetildeling, det kan fikses med dhcp på WLAN rutern...den delen er grei. Men, hvordan fikse det minst mulig smertefullt med oppkoblinga siden Telenor bruker den fordømte "koble seg til når man skal på nett" saken? To nettverkskort og bruke en av pcene som gateway er ikke et godt alternativ iallefall, siden den som står på et soverom. Erstattet telenor adsl modemet med en WLAN router med ADSL linje hadde vel vært best men...kan'ke si jeg har sett så mange av de i billigsegmentet.. (Maskinene trenger ikke være mot internett samtidig, men det er en fordel.) Schlabbach's RAS-PPPoE regner jeg med at jeg putter inn i allefall, men om den vil hjelpe på selve problemet mitt vet jeg ikke... Noen ideer?
rallrall Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Hvis jeg har fortsått deg rett trenger du bare en router som kan koble seg opp med pppoe, noe de aller fleste routere kan. Bare skriver inn brukerinfo i kontrollpanelet til routeren, så holder den seg kontstant på nett. Simple as that
_sjanten_ Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Skrevet 21. desember 2004 Og jeg som nesten har grubla meg grønn på hvordan jeg skulle sette opp dette... *sjekker på min egen WLAN boks...jepp, ser ut til å være mulig på den* Det beviser vel egentlig uttrykket 'easy does it'... Takker og bukker *slår seg selv litt - dette BURDE jeg ha tenkt på!*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå