Gå til innhold

Nytt 939 Hovedkort Men hvilket


2peewee

Anbefalte innlegg

Har ikke fylt så my med i det siste så jeg trenger litt hjelp her. Det blir nok ikke før etter jul jeg kjøper, siden jeg kommer til å få penger til data da.

 

Spørmålet er vell hvilket hovedkort jeg skal ha. Har nf4 komt ut, og hva er egentlig den store forskjellen? høre at ikke alle gfx kort kommer overens med denne platformen. Har også hørt någe om sli, kossen fungerer det? at du kan bruke to grafikkort på et hovedkort?

 

skal legge ut omtrent 15tusen på denne nye dataen, og jeg vil ikke at hovedkortet som jeg anser som svært viktig til å bli flaskehalsen.

 

PS: vett dette kanskje kunne vere i hjelp til salg/kjøp, men jeg har lyst til å få masse info om hovedkort, og gjerne lere litt. så føler dette er rette plassen. rett meg viss jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørmålet er vell hvilket hovedkort jeg skal ha. Har nf4 komt ut, og hva er egentlig den store forskjellen? høre at ikke alle gfx kort kommer overens med denne platformen. Har også hørt någe om sli, kossen fungerer det? at du kan bruke to grafikkort på et hovedkort?

NVIDIA® SLI™ (Scalable Link Interface) gjør sånn at du kan kjøre to skjermkort av samme type(PCIe) sammen på et HK. Du kan få opptil dobbel ytelse, men det går ikke med dagens CPUer(har eg hørt)? Men det skal være mulig.

 

Dette e jo et ganske bra HK, men dette holder vel kanskje... Kommer sikkert flere og bedre HKer med Nf4 neste år, og det blir nok endel billigere også. Ville ventet til over nyttår å kjøpe SLI-HK?

 

Har ikke sjekket så mye opp i dette, menmen...

Endret av PCXray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...